قزوین_ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: مبارزه با ظلم و فساد از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است.

مبارزه با ظلم و فساد از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله عبدالکریم عابدینی عصر روز چهارشنبه در جلسه «اخلاق و رسانه» که با حضور جمعی از مدیران رسانه ها و خبرنگاران در دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین برگزار شد، با اشاره به خطبه همّام نهج البلاغه امیر المومنین (ع) اظهار داشت: خداوند در آیات ۲۸ و ۲۹ سوره مؤمنون خطاب به حضرت نوح (ع) عنوان می کند که: «در این کشتی آرامش و امنیت یافتید و از شر دشمن نجات پیدا کردید و هم اکنون کشتی در آرامش در حال حرکت کرده است؛ پس پیام ما را حتما به گوش بندگان برسان که شما را از ظلم و ستم ظالمان نجات دادم».

وی با بیان اینکه موضوع «امر به معروف» در تمام آیات قرآن کریم و روایات بر نهی از منکر مقدّم است، افزود: در بسیاری از آیات قرآن کریم، خداوند بیان می کند که امت با امام و رهبر معنا و ماهیت پیدا می کند و امت بدون امام و رهبر معنایی نخواهد داشت؛ امت همچون دانه ای بوده که به امام و رهبر وابسته است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خصوص بعضی نظرات افراد در خصوص مدیریت و پذیرش مسوولیت توسط بانوان در عرصه های مختلف اضافه کرد: افرادی که بر پذیرش مسولیت در عرصه های مدیریتی توسط بانوان در کشور معتقد هستند از آنها سوال کنید که آیا خداوند درباره این قشر از جامعه سخن به میان آورده یا خیر؟ باید به سخنان خداوند در خصوص نوع و نحوه پذیرش مسولیت بانوان با استناد به آیات و روایات توجه کرد؛ خداوند ارزش و جایگاه بانوان را گرامی داشته و به آنها مقام بخشیده است که نمونه این شخصیت ها بزرگ را می توان در حضرت زهرا (س)، مریم (س)، آسیه (س) و حضرت خدیجه  مشاهده کرد.

عابدینی با بیان اینکه کرامت انسانی باید مورد توجه قرار بگیرد و این کرامت برای مردان و زنان تفاوتی ندارد چراکه شخصیت زنان و مردان برگرفته از روح و تقوای آنها است، گفت: باید نگاه نظامند در تمام حوزه ها داشته باشیم و هوشمندانه فعالیت کنیم.

وی در تبیین ویژگی منافقان تصریح کرد: منافقان افرادی کور هستند که چون چشمشان بیرون را نمی بیند احساس می کنند که مردم هم از تماشای محیط محروم هستند؛ خداوند دشمن را در یک کلمه معنی کرده است و اینکه «شما به دشمن نیاز دارید به شرط آنکه به دشمن با دیدگاه دشمن توجه کنید»؛ اگر دشمن را ببینیم، دشمن معنای واقعی به خود می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خصوص حریت و آزادگی خاطرنشان کرد: این دو در زندگی بسیار مهم است.

عابدینی به معیارهای نفاق و دورویی دشمنان پرداخت و یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر، معیار نفاق است؛ باید جوانمردی خود را در عرصه های مختلف برای نظام و انقلاب ثابت کنیم و نشان دهیم که بنده خدا هستیم؛ در حوزه جوانمردی کم کاری کرده ایم و باید به آزادگی و دین خود برسیم و مقاومت اسلامی را ببینیم و کلام و قلم خود را در محور مقاومت اسلامی بچرخانیم.

وی با اشاره به آیه ۷۱ سوره توبه عنوان کرد: در تشخیص معیار ایمان می توان گفت که تشخیص انسان از غیر انسان به معنای امر به معروف و نهی از منکر است. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به مصادیق امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد و ظلم از مصادیق این دو مهم است و اگر فعالیت های رسانه در این حوزه نباشد آن رسانه رسالت خود را به خوبی انجام نداده است؛ اگر رسانه از عدالت درستی و صداقت حمایت نکند اتفاق های نامناسبی در جامعه روی می دهد و رسانه باید نقش رسانه ای خود را ایفا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.