اصفهان- مدیر مجموعه تفریحی، آموزشی باغ گلهای اصفهان گفت: یکی از جاذبه های طبیعی، تفریحی و جذاب شهر اصفهان، باغ گلهای این شهر است که در نوروز ۹۷ با جشنواره لاله ها در انتظار مسافران نوروزی می باشد.

نوروز ۹۷ با جشنواره لاله ها در باغ گلهای اصفهان

سید محمد رقیب در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: با شرایط جوی حاکم در شهر اصفهان که سرما جای  خود را به هوای بهاری داده، باغ گلها بسیار زیبا و دلنشین شده و فضای بهاری در این باغ احساس می شود.

وی شاخص ترین برنامه باغ گلها در ایام نوروز۹۷ را برگزاری جشنواره گل‌های پیازی بهاره با عنوان «جشنواره لاله ها» عنوان کرد و گفت: نوروز امسال  لاله ها و سنبل ها بیشتر از سالهای قبل در باغ گلها دیده می شود، همچنین گیاهان دارویی در این مکان تقویت شده و تنوع و تعداد کلکسیون آنها افزایش یافته است.

مدیر مجموعه تفریحی، آموزشی باغ گلهای اصفهان با اشاره به وجود گلهای فصلی و دایمی متنوع در این مجموعه، تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ گونه گل‌های فصل و دایمی در باغ گلها در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

وی تنوع گل ها و گیاهان مجموعه باغ گلها را بیش از ۹۰۰ گونه اعلام کرد و افزود: امسال ۱۰۰ گونه گیاهی دیگر به آنها اضافه شده و در حال حاضر ۱۰۰۰ گونه گیاهی در باغ گلها دیده می شود که ۳۰۰ مورد آن گلهای رنگارنگی هستند که بیانگر اوج شکوه و خلقت الهی است.

رقیب با اشاره به اینکه ۱۵ گونه گیاه آبزی کمتر به معرض نمایش گذاشته شده در باغ گلها وجود دارد، تصریح کرد: در مجموعه باغ گلها ۱۵ نوع بنفشه آفریقایی در رنگ های خاص کاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان امروز در کلکسیون ارکیده باغ گلها نزدیک به ۱۰رنگ ارکیده فالانوپسیس اضافه می شود.

مدیر مجموعه تفریحی، آموزشی باغ گلهای اصفهان در خصوص تنوع لاله های کاشته شده در این مجموعه گفت: نزدیک به ۱۰ رنگ لاله با تیراژ۱۰ هزار گلدان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: گوشه گوشه مجموعه تفریحی، آموزشی باغ گلهای اصفهان پر از باغچه های گلی هست که مدت زمان زیادی صرف شده تا این فضای زیبا شکل بگیرد.

رقیب افزود: تعداد ۴ نفر کارشناس با مدارک کارشناسی ارشد و دکترا در باغ گلها کار می کنند و تعداد بیش از ۵۰ نفر کارگر به صورت شبانه روز ی در این مجموعه مشغول فعالیت و نگهداری از گلها هستند.

وی با بیان اینکه دمنوش خانه و غرفه فروش گل در باغ گلها فعال است، اظهارکرد: در این مجموعه محیطی پویا، شاداب و باطراوت فراهم شده که خانواده ها می توانند لحظات دلنشینی را در آن تجربه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.