قزوین_ رئیس پلیس فتای استان قزوین گفت: مردم در ایام نوروز مراقب پیامک های تبلیغاتی برای سفر با تورهای گردشگردی باشند.

مردم در ایام نوروز مراقب پیامک های تبلیغاتی باشند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس استان قزوین، رئیس پلیس فتای استان قزوین در این خصوص گفت: به تازگی در پیامک ها تبلیغاتی که برای مردم ارسال شده و به همشهریان مژده برنده شدن یا ثبت نام در تورهای مسافرت داده شده است.

سرهنگ توکلی افزود: مردم باید مراقب این پیامک های تبلیغاتی جعلی باشند و حتما از هویت فرد یا تورهای مسافربری که پیامک ها را ارسال کرده اند، اطمینان پیدا کنند.

وی اضافه کرد: در بعضی صفحات اینترنتی که وسایل دست دوم به فروش می رسد، کلاهبرداری هایی صورت گرفته که هم اکنون یک پرونده در این رابطه در پلیس فتای قزوین در جریان است.

رئیس پلیس فتای استان قزوین  گفت: در این پرونده از یک نفر با وعده ی فروش ماشین آلات دست دوم ۷۰ میلیون تومان کلاهبرداری شده است.

توکلی از مردم خواست در صورت مشاهده پیامک های تبلیغاتی مشکوک و یا کلاهبرداری، حتما به صورت حضوری یا مراجعه به سامانه اینترنتی پلیس فتا، موارد را به پلیس اطلاع دهند.

* فعالیت ۷۴ تیم گشت خودرویی پلیس قزوین در راه های استان/ عدم توجه به جلو، علت ۶۷ درصد تصادفات  

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: برای ایام نوروز سال ۹۷ با همکاری عوامل راهداری استان ۷۴ تیم گشت خودرویی برای امنیت شهروندان و انضباط ترافیکی در راه های استان قزوین فعالیت خواهند داشت.  

سردار مهدی محمودی در رزمایش ترافیکی و خدمات سفر نوروز، ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم و حریم امنیت کشور و تبریک فرارسیدن ایام نوروز اظهار داشت: طرح کنترل ترافیکی و تأمین امنیت سفر هموطنان عزیز از امروز ۲۴ اسفندماه با رژه موتوری و ارائه خدمات دستگاه های امدادی و انتظامی آغاز شد. 

 وی با اشاره به  وجود ۲۷۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۲۲۰ کیلومتر آزادراه، ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و ۵ هزار و ۵۱۰  کیلومتر راه روستایی در استان قزوین افزود: با تلاش های صورت گرفته توسط نیروهای راهنمایی و رانندگی این استان، در سال گذشته شاهد کاهش ۱۴ درصدی تلفات جاده ای بودیم و امیدواریم مسافران در ایام نوروز با توجه به راهبرد سال انتظامی که «حفظ امنیت و آرامش» است این ایام را به کام خود و دیگران تلخ نکنند. 

 فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه طی یازده ماهه سال جاری، ۲۳۲ میلیون و ۸۶۶ هزار تردد خودرو در راه های مواصلاتی این استان ثبت شده است، عنوان کرد: سهم استان قزوین از تمام آمار تصادفات در سطح کشور ۱.۳ درصد بوده که در بین ۳۴ استان انتظامی در وقوع تصادفات، رتبه ۳۲ را دارا هستیم. 

سردار محمودی ابراز کرد: برای ایام نوروز سال ۹۷ با همکاری عوامل راهداری، ۷۴ تیم گشت خودرویی برای امنیت خودروها حضور دارند و ۲۸ دستگاه نیز دوربین کنترل هوشمند برای ثبت تخلفات و ۶۰ دستگاه دوربین لیزرگان برای حفظ امنیت جاده ها با کاربری ۶۰۰ پلیس راهور در این ایام حضور دارند. 

 وی ۶۷ درصد تصادفات را مربوط به عدم توجه به جلو با بیشترین میزان تخلفات، ۱۱ درصد تخطی از سرعت مطمئنه و ۶ درصد را مربوط به انحراف به چپ و تجاوز از سرعت مطمئنه دانست و تأکید کرد: از مردم که در این ایام قصد مسافرت دارند درخواست داریم با عوامل پلیس راه، پلیس راهور و دستگا ههای امدادی حتما هماهنگی و همکاری و به توصیه های آنها عمل کنند. 

این مسوول خاطر نشان کرد: رعایت سرعت مطمئنه، استراحت هر دو ساعت یکبار در مسیرهای طولانی، عدم توقف در حاشیه راه ها، استفاده از پارکینگ، عدم حرکت با دنده عقب و رعایت سرعت مطمئنه و نداشتن سبقت غیرمجاز و بستن کمربند ایمنی جلو و عقب خودرو از مواردی است که بایستی مسافران برای حفظ جان خود و دیگران رعایت کنند. 

* کشف ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بوئین زهرا  

 فرمانده انتظامی شهرستان بوئین زهرا از کشف ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق خبر داد.  

 سرهنگ حسین علیان نژادی در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: مأموران انتظامی در محور تاکستان – بوئین زهرا به یک دستگاه کامیون مشکوک شده و آن را متوقف کردند. 

وی ادامه داد: در بازرسی انجام شده از کامیون ، مقدار ۳۰ هزار لیتر گازوئیل خارج از شبکه توزیع کشف شد. 

فرمانده انتظامی شهرستان بویین زهرا با اشاره به ارزش ۴۰۰ میلیون ریالی سوخت کشف شده بنابر اعلام کارشناسان تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.