تبریز- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما اگر در عراق و سوریه حاضر هستیم، به خاطر این است که خود آنها از ما تقاضای کمک کرده‌اند و ما نیز حمایت معنوی و سیاسی انجام می‌دهیم.

به گزارش قدس آنلاین، سردار محسن رضایی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سرلشکر مهدی باکری در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز اظهار کرد: هیچ‌گاه خطه آذربایجان، ایران را در هیچ برهه‌ای تنها نگذاشته و جان برکف وارد عمل شده است.

وی افزود: باکری نماد تبلور و غیرت بود و تنها ایرانی است که در مرزهای غربی جنگید و پیکر مطهرش به خلیج فارس رسید.

شهید باکری گوهر ناب مردم ایران زمین است 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: در چهره شهید باکری می‌توان معیار و محک گوهر خالص ملت ایران را دید.

وی ادامه داد: مهدی باکری هم در دفاع مقدس و انقلاب موثر بود و هم اینکه خود یکی از میوه‌های انقلاب بود.

رضایی با اشاره به اینکه شهید باکری در زمان قبل از انقلاب در این کوچه پس کوچه‌های تبریز علیه رژیم طاغوت مبارزه کرد، گفت: در پدیداری انقلاب اسلامی موثر بود و در دفاع مقدس با تشکیل لشکر بسیار تاثیرگذار واقع شد.

وی با یادآوری دوران جنگ هشت سال دفاع مقدس و عملیات فتح‌المبین گفت: آن زمان دورادور با مهدی باکری آشنا بودم و خصوصیات این شهید والامقام را شنیده بودم.

رضایی با بیان یک خاطره مشترک خود از شهید باکری، بیان کرد: آقا مهدی چندین بار در میادین سخت و عملیات‌های نفس‌گیر خوب خودش را نشان داده بود که یکی از عملیات‌ها خیبر بود زیرا این عملیات بسیار مهم و حساس بود و نقطه عطفی در جنگ ما بود.

ویژگی‌های فردی و اجتماعی شهید باکری بی‌مثال است

وی بیان کرد: آقا مهدی باکری یک فرد مخلص بود و اخلاص بدون تردید ایشان هرگز خدشه‌بردار نیست و همان‌طور که در جمله معروفش از خدا خواسته بود، مرا پاکیزه بپذیر، پاکیزه عروج کرد.

یادگار هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: مردمی بودن یکی دیگر از ویژگی‌های شهید باکری بود به طوریکه این شهید مصداق شعار انقلاب مبنی بر مردمی بودن انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه شهید باکری به سربازها و مردم اهمیت می‌داد و از آنها برای حل مشکلات لشکر استفاده می‌کرد، تصریح کرد: به محرومان توجه داشت و حتی در دوران شهرداری ارومیه به خانه‌های محرومان سرکشی می‌کرد.

غیرت شهید باکری یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های او بود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام متذکر شد: غیرت شهید باکری یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های او بود و هیچ‌گاه عقب‌نشینی را قبول نمی‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: در عملیات بدر، آقا مهدی از دجله عبور کرده و به مکانی رسیده بود که آن مکان شبه‌جزیره کوچکی بود، ماموریت شهید باکری بستن مسیر بغداد به بصره بود و وقتی او به این محل رسید رژیم بعثی با تمام تجهیزات آتش بر سر شهید ریخت و شرایط بسیار سختی بر آقا مهدی حاکم شد ولی هیچ‌وقت عقب‌نشینی نکرد.


لحظه و نحوه شهادت شهید مهدی باکری یکی از سخت‌ترین لحظات برای ماست 

رضایی ادامه داد: من یادم نمی‌آید فرمانده لشکری باشد که شرایط سختی همانند شرایط مهدی باکری را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: آقا مهدی ابوالفضل‌وار به شهادت رسید و دست‌ها و چشم‌های خود را از دست داد و به محضر ولایی حضور یافت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مهدی باکری یک فرد فنی و دقیق بود، گفت: در تعیین زمان عملیات با مطالعه و بررسی منطقه یک زمان را اعلام می‌کرد که ناشی از دقت و هوش این فرمانده بود.

وی افزود: شهید باکری در آموزش و تجهیزات دقیق عمل کرده و هیچ‌گاه شتاب‌زده عمل نمی‌کرد،همه کارها و حرف‌هایش براساس استدلال بود. 

رضایی با تاکید به اینکه ترس از آقا مهدی می‌ترسید، گفت: شجاعت مهدی باکری زبانزد بود و هدف از بیان این ویژگی‌ها فقط این است تا بدانیم انقلاب ثمره چه کارها و میوه‌هایی بود.

اگر شهید باکری‌هایی در کشور نیست باید دلایل آن را یافت

وی با اشاره به اینکه اگر انقلاب  اسلامی دیگر مثل شهید باکری‌ها را کمتر دارد و  افرادی وجود دارند که خلل و سستی پیش آورده‌اند، گفت: اگر چهره‌هایی مانند شهید باکری کمتر دیده می‌شود، باید تاملی شود که چه چیزی باعث این کمرنگی است.

رضایی متذکر شد: انقلاب یک انقلاب کاملا مردمی بود و مستقل از اراده قدرت جهانی شکل گرفته و خارج از احزاب سیاسی بود، البته در انقلاب همه احزاب و اقشار حاضر  بودند ولی اسمی از حزب نبود بلکه کاملاً مردمی شکل گرفت .

وی ادامه داد:توطئه‌های آمریکا در ایران، ایجاد کودتا،ترور و انفجار در کشور بود تا بلکه از این راه قانون اساسی نوشته نشده و دولت و مجلسی در ایران تشکیل نشود، بعد از این کارها و شکست از هدف تجزیه‌طلبی به فکر تحمیل جنگ هشت ساله کرد تا بلکه از این راه یا نظام را سرنگون کند یا نظام را وابسته خود سازد.


یادگار هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه بعد از رحلت امام راحل(ره) به مدت ۱۰ سال سکوت مرگباری از طرف دشمن شکل گرفت زیرا فکر این را داشتند که شاید جایگزین‌های امام راحل(ره) اهدافی خارج از اهداف امام را دنبال کند، افزود: دشمن رفته رفته متوجه شد که انقلاب در درون مردم ریشه دوانده و  مردم از انقلاب دست برنخواهند داشت.

دشمن از جبهه مقاومت هراس دارد/حضور ایران در منطقه بنا به تقاضای خود دولت عراق و سوریه است 

وی با تاکید به اینکه در شرایط امروز چند جبهه روبه‌روی ما باز شد که یکی از آنها جبهه مقاومت است، ادامه داد: آنها از جبهه مقاومت هراس دارند، چراکه از نفوذ و اقتصاد ایران در منطقه می‌ترسند و تلاش برای جلوگیری از آن دارند.

همرزم شهید باکری افزود: ما اگر در عراق و سوریه حاضر هستیم، به خاطر این است که خود آنها از ما تقاضای کمک کرده‌اند و ما نیز حمایت معنوی و سیاسی انجام می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: این کمک‌ها جبهه دوم ما بعد از جنگ و انقلاب است، در حال حاضر یک جنگ را علیه خود جنگ ایجاد کردند و هر کسی با دیدگاه خود آغاز به تخریب جنگ و هشت سال دفاع مقدس کرد.

توطئه‌های دشمن برای تخریب انقلاب از تحریف تا تردید در انقلاب 

رضایی ادامه داد: یکی از کارهای تخریب انقلاب اسلامی توسط دشمنان، تحریف بود، به طوری که انقلاب را تحریف کرده و از امام و جنگ حرف‌ها و کتاب‌هایی نوشتند که اصلاً وجود خارجی نداشت. 

وی اضافه کرد: یک اقدام دیگر تخریب انقلاب، ایجاد تردید در مسیر انقلاب بود، یعنی با ایجاد شبهه و اینکه انقلاب ناکارآمد بوده و نمی‌تواند مشکلات را برطرف کند، اقدام به تردید کردند.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران بیان کرد: جبهه سوم روبه‌روی انقلاب اسلامی زمانی آغاز شد که دشمن از جداسازی انقلاب از سیاست ناامید شده بود، از این رو از ورود انقلاب به  اقتصاد و فرهنگ جلوگیری کرد.

اگر سه قوه مردمی نباشد یعنی فاصله با اهداف انقلاب داریم

وی با تأکید به اینکه اگر دولت، مجلس و قوه قضائیه مردمی نباشد یعنی فاصله از انقلاب داریم، افزود:  باید کشور مردمی اداره شود حتی مجلس باید جایگاه و شئونات خود را حفظ کند و زمان تحقق مطالبات مردم را به بطالت نگذارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  متذکر شد: متأسفانه عملکرد ۲۰ ساله کشور جناحی بوده و اصلاً ربطی به اداره مردمی کشور نداشته است، در حالی که نباید جناح‌ها خود را به مردم تحمیل کنند و کشور را باید پا به پای مردم و رهبر معظم انقلاب اداره کنند. 

آن برادری‌های دوران جنگ کجا رفت؟ 

وی با اشاره به اینکه باید از خودمان بپرسیم آن برادری، وحدت و همکاری در زمان جنگ بین مردم کجا رفته است، گفت: کشور به آن وحدت ،انسجام و برادری نیاز دارد چرا که ما در دنیا اقتصاد و جنگ را به همراه همین مردم اداره کرده‌ایم.

رضایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از ارزش‌ها، مبانی و زیرساخت‌ها فاصله گرفته‌ایم، اگر نمی‌خواهیم شهدای بزرگوار از میان این جوان برخیزند، باید ارزش‌های دهه اول انقلاب را پیدا کرده و آنها را تبیین کنیم.

لزوم الگو گرفتن جوانان از شهدا 

وی با بیان اینکه جوانان به ما می‌گویند که پاسخ ما را با ادبیات گذشته خود ندهید، تصریح کرد: جوانان حرف درستی می‌گویند ولی آنها زندگی خود را بکنند،باید در کنار این زندگی سرمایه‌های بزرگی برای اعتماد به نفس، خلاقیت و تصمیم‌گیری‌های بزرگ به وجود آورد و جوانان از این سرمایه‌ها بهره‌مند شوند و یکی از این سرمایه‌ها شهدایی مانند باکری‌ها هستند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: باید اهداف شهید باکری را خواند و اقتصاد کشور را نجات داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.