۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
کد خبر: 593259

رودربایستی و آموزش، بس است...! روی سخن با زباله ریزهاست... با آنان که دست به پرتاب شان مَلَس است... در خیابان، ساحل، کوه، جنگل، بیابان...

قدس آنلاین - گروه استانها - رقیه توسلی: با آنان که به طبیعت بی احترامی می کنند و با سماجت، سنگدل اند نسبت به محیط زیست...

گذشت آخر آن زمان که می گفتیم در آموزش این رویداد، باید کوشا بود... دیگر سالهاست که می گذرد از قضیه مردمان زباله ریز! از طبیعت گردان بی اعتنای نامهربان!

آنقدر می گذرد از این واقعه که تفریحگاه های ایران دیگر دارد در ارتفاعِ آشغال ها دست و پا می زند! و دور نیست آن زمان که در تلِ زائدات گم شود!

دیگر صبوری با آنان که فهم نریختن زباله ندارند، بس است...! با آنان که با زمین پاک می جنگند و تمام زورشان را می زنند که وصله ی ناجور تمدن و فرهنگ باشند؟

کافی ست سری به کوهپایه و ساحل و دشت و چمنزار بزنید و با تصاویر تلخ و گزنده، چشم در چشم بشوید، آنوقت است که خون تان به جوش می آید! مگر این تفرجگاه ها جز سَرِ سوزنی رعایت، چه می خواهند از ما!

رفتار اجتماعی مناسب به ما می گوید، نتازیم! به زیبایی و سلامتی و حقوق آیندگان، نتازیم! به محبت خالص آفریدگان، نتازیم که هیچ عایدمان نمی شود جز نکبت و آلودگی!

جنایت بس است! پایمال کردن حق سرخوشی دیگران بس است! روی سخن با زباله ریزهایی ست که قصه ی نظافت و آلودگی را از بَرَند اما هنوز بی خیال تا می کنند و بطری و پلاستیک و دستمال و ظروف یکبارمصرف و پوست خوردنی هایشان را حواله طبیعت می دهند!

زمانی نیست، باید از جهالت بیدار شد و دانست رها نکردن آشغال روی زمین فقط کمی وجدان و شعور می خواهد و قرار نیست کسی کوهی را جابجا کند و سوپرمن باشد!

کاش برای یک روز هم که شده، جای کُره ی زمین و زباله ریزها عوض می شد...!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.