رئیس شورای شهر سرپل ذهاب در پاسخ به این پرسش که از ۶۵۰۰ نفر نیازمند دریافت کانکس چه تعداد کانکس دریافت کرده‌اند، گفت: متأسفانه آمار دقیقی در دست نیست، اما به نظر می‌رسد که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مردم هنوز کانکس دریافت نکرده‌اند.

۶۰درصد مردم  کانکس دریافت کرده‌اند

قدس آنلاین- رئیس شورای شهر سرپل ذهاب در پاسخ به این پرسش که از ۶۵۰۰ نفر نیازمند دریافت کانکس چه تعداد کانکس دریافت کرده‌اند، گفت: متأسفانه آمار دقیقی در دست نیست، اما به نظر می‌رسد که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مردم هنوز کانکس دریافت نکرده‌اند.

حشمت صفری تصریح کرد: در شهر سرپل ذهاب ۶۵۰۰ خانه مسکونی ۱۰۰ درصد ویران شده بودند و به علت وضع مالی مردم بعضی از افراد راغب نبودند از این کانکس‌ها استفاده کنند؛ چون در قبال دریافت کانکس از دریافت کمک ۵ میلیون تومانی محروم می‌شدند.

وی درباره حجم کمک‌های مردم در زلزله کرمانشاه گفت: خیران در این اتفاق کمک‌های فراوانی به منطقه ارسال کردند، اما این کمک‌ها مدیریت درستی نشد و شاید در این موضوع خیران هم مقصر بودند؛ چون می‌گفتند ما زیر نظر مسئولان کار نمی‌کنیم. بنابر این خودمان شناسایی واجدان شرایط را انجام و کانکس‌ها تحویل می‌شوند و چون خیران یکی دو نفر نبودند که بدانند چه کسانی کانکس دریافت کرده‌اند و چه کسانی دریافت نکرده‌اند، فرصت طلبانی هم پیدا شدند که تا چند کانکس دریافت کردند.

صفری با بیان اینکه در حال حاضر در بازار شهر سرپل ذهاب تعدادی از مغازه‌ها کار خود را از سر گرفته‌اند، تصریح کرد: باید شرایطی مهیا شود که مردم کارها را با جدیت بیشتری پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ پروانه ساخت صادر شده است، افزود: اما مردم هنوز بلاتکلیف هستند؛ چون در برخی از مناطق دارای بافت قدیمی میراث فرهنگی وارد عمل شده و اجازه ساخت ۵/۷ به بالا را نمی‌دهد و این عاملی برای نارضایتی شهروندان شده است.

وی ادامه داد: از طرفی همزمانی طرح تفصیلی شهر که طی آن برخی از معابر و کوچه‌ها باید تعریض شوند و همزمانی آن با حادثه زلزله یکی دیگر از عوامل نارضایتی مردم شده است.

صفری درباره دیگر دغدغه مردم زلزله زده در شهر سرپل ذهاب گفت: یکی دیگر از مشکلات این است که با ۴۰ میلیون وام پرداختی نمی‌توان خانه‌های شهری را ساخت و مشکل دیگر این است که شهروندانی هستند که پیش از زلزله با وام خانه‌ای ساخته‌اند و یا خانه خود را تعمیر کردند و در حال حاضر دیگر توان این را ندارند که خواسته باشند وام دیگری بگیرند؛ چون برخی از مردم درآمد روزانه‌ای داشتند که با حادثه زلزله همان درآمد هم قطع شد.

وی در پاسخ به این پرسش که از آمار ۶۵۰۰ نفر نیازمند دریافت کانکس چه تعداد از آن‌ها کانکس دریافت نکرده‌اند نیز گفت: متأسفانه آمار دقیقی در دست نیست، اما به نظر می‌رسد که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مردم هنوز کانکس دریافت نکرده‌اند.

رئیس شورای شهر درباره خدمت رسانی بنیاد مسکن در ساخت مناطق زلزله زده نیز گفت: به نظر می‌رسد مردم از ساخت و سازها خیلی رضایت ندارند، بنابر این هم در بحث زمان ساخت و هم در بحث مقاومت بناها باید بهتر عمل شود.

صفری در بخش دیگری از گفته‌های خود تأکید کرد: آن‌ها که قوی‌تر بوده‌اند، توانسته‌اند برای خانواده خود کانکسی دریافت کنند، اما قشر ضعیف متأسفانه هنوز کانکس دریافت نکرده‌اند و دیگر هم برای دریافت کانکس به نهادهای دولتی مراجعه نمی‌کنند و منتظر هستند کانکس از طریق افراد خیر به دست آن‌ها برسد و مسئولان باید از طریق کمیته امداد و یا بهزیستی باید برای این افراد اقدام کنند.

وی در پایان تأکید کرد بعضی‌ها از ماجرای زلزله سوء استفاده کردند؛ به عنوان مثال افرادی به عنوان رابط خیران بودند که کانکس‌هایی را به نمایندگی از خیران تحویل گرفتند، اما بعضی از آن‌ها را فروخته‌اند و با تعدادی از این افراد برخورد شده است و به مردم هم معرفی می‌شوند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.