اصفهان- مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: هلال احمر استان اصفهان با دارابودن ۴۰ پایگاه ثابت امداد و نجات از ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۲۵ اسفند ۹۶ پوشش امدادی ۳۵۲۶ حادثه را انجام دادند.

پوشش امدادی ۳۵۲۶ حادثه در یکسال/ راه اندازی بانک امانت و تجهیزات پزشکی در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محسن مومنی صبح شنبه در جمع خبرنگاران از فعالیت ۲ تیم واکنش سریع در هلال احمر شهرستان اصفهان و ۷ تیم در استان خبر داد و اظهارکرد: جمعیت هلال احمر استان اصفهان در یکسال اخیر (از ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۲۵ اسفند ۹۶) ۳۵۲۶ مورد حادثه را پوشش امدادی  داده است.

وی عملیات های امداد و نجات استان را شامل ۲۶ مورد برف و کولاک، ۱۷۲۳ مورد جاده ای، ۴ مورد آتش سوزی جنگل، ۱۳ مورد خدمات مناسبتی، ۳۷ مورد سیل و آبگرفتگی، ۳ مورد طوفان، ۷۳ مورد حوادث کوهستان و ۷ مورد امداد هوایی برشمرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: مجموع حادثه دیدگان این حوادث ۲۵ هزار و ۴۰۹ نفر وآمار نجات یافتگان ۳ هزار و ۳۵۳ نفر بوده است.

وی حادثه سانحه هوایی تهران- یاسوج که در روز ۲۹ بهمن ماه سال جاری اتفاق اقتاد را مهمترین حادثه سال ۹۶ خواند و گفت: با وقوع این سوانح هوایی، اولین اقدام هلال احمر اصفهان، فعال کردن پایگاه کوهستانی پادنا  و اعزام  ۱۵ تیم از ۱۲ شعبه به منطقه حادثه بود.

مومنی گفت: متأسفانه با توجه به شدت ضربه سقوط، اجساد سرنشینان هواپیما متلاشی شده و محل حادثه نیز پوشیده از برف است، اتمام عملیات جستجو زمان بر است.

وی در ادامه از اجرای طرح ملی ایمنی و سلامتی مسافران نوروزی در پایگاه های جمعیت هلال احمر خبر داد و افزود: این طرح با هدف پیشگیری، تذکر، توصیه و خوش آمدگویی به مسافران نوروزی اجرا می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان خاطرنشان کرد: در طرح ملی ایمنی و سلامتی مسافران نوروزی تیم هایی با فعالیت های مختلف فرهنگی و اجتماعی برای استقبال از مسافران نوروزی برنامه هایی را به صورت نمادین برگزار خواهند کرد.

وی با اشاره به طرح مروجین سلامت برای روشنگری نوجوانان برای مخاطرات آتش، گفت: این در قالب آموزش های پیشگیرانه و توزیع بروشور در سطح استان اجرا شده است.

مومنی به راه اندازی بانک امانت و تجهیزات پزشکی در استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: بانک امانت در تمام شعب هلال احمر دایر است، از این رو اگر فردی تجهیزات پزشکی از جمله ویلچیر، تخت، عصا یا ساکشن در منزل دارد که قابل استفاده نیست و مدت درمان بیماری خود یا اقوام او گذشته باشد، می تواند این تجهیزات را به نام خود در اختیار جمعیت هلال احمر قرار دهد تا به صورت رایگان در اختیار افرادی که به این وسایل نیاز دارند، قرار گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح خادم(خانواده آماده در مخاطرات)، گفت: در این طرح نیروهای داوطلب بعد از آموزش  ۱۲ مرحله ای به صورت چهره به چهره به خانواده ها، به بالابردن میزان آمادگی آنها در حوادث کمک می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.