گرگان- فرمانده یگان حفاظت شیلات استان گلستان گفت: نیروهای یگان حفاظت شیلات گلستان در راستای حفاظت از دام‌های خاویاری، چند صیاد غیرمجاز را در خلیج گرگان شناسایی و دستگیر کردند.

صیادان غیر مجاز در خلیج گرگان دستگیر شدند

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ غفارسعیدی‌نسب ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری صیادان غیرمجاز اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت شیلات، برای حفاظت از دام‌های خاویاری استان عملیاتی را در حوزه‌های استحفاظی آشوراده و میان‌قلعه برگزار کردند.

وی افزود: نیروهای گروه ویژه این یگان در یک عملیات دریایی، ۲ صیاد غیرمجاز را شناسایی و از آنها تعداد ۱۰ رشته دام فلسدار، ۱۴ کیلوگرم ماهی استخوانی از نوع کفال ریز، ۲ عدد شاخه لنگر و تعداد ۲ عدد پارو کشف کردند.

فرمانده یگان حفاظت شیلات استان گلستان اظهار داشت: همچنین در این عملیات ماموران یگان حفاظت شیلات استان توانستند در منطقه خلیج گرگان تعداد ۵۴۰ رشته دام استخوانی، ۵ شاخه لنگر و مقداری ماهی استخوانی بلاصاحب را کشف و جمع‌آوری کنند و به پایگاه آشوراده انتقال دهد.

وی اظهار کرد: همچنین در عملیاتی دیگر در حوزه استحفاظی پایگاه‌های آشوراده و میان‌قلعه در منطقه چالاشت ۶ صیاد غیرمجاز را شناسایی شدند.

فرمانده یگان حفاظت شیلات استان گلستان گفت: در این عملیات ۲ دستگاه قایق موتوری ۵ قوه اسب، تعداد ۱۰ رشته دام فلسدار و تعداد ۲ شاخه لنگر کشف شد.

سرهنگ سعیدی نسب گفت: همچنین در این ادامه این عملیات یک فروند قایق موتوری ۴۸ قوه اسب متعلق به صیادان غیرمجاز به علت عدم کنترل مناسب به شناور گلف ماموران برخورد کرده و در دریا غرق شد که خوشبختانه هیچ گونه خسارت جانی وارد نشد.

فرمانده یگان حفاظت شیلات استان گلستان افزود: صیادان غیر مجاز در این عملیات‌ها، از سوی نیروهای یگان حفاظت شیلات استان به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرترکمن منتقل شدند.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.