کرمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به افزایش ۲۵.۶ درصدی تصادفات منجر به فوت در ۹ ماهه سال جاری گفت: نحوه رانندگی بعضی از افراد در جاده‌های استان کرمان به شکلی است که انگار در مسابقه مرگ شرکت کرده‌اند.

مسابقه مرگ در جاده‌های کرمان/دو سوم واحدهای مسکن مهر در کرمان به بهره‌برداری رسید

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی بلوردی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: محور کرمان - چترود - راور - دیهوک محوری ملی است و شامل ۱۵۰ کیلومتر راه می‌شود و از نظر توان مالی نمی‌توان بودجه را در مدت کوتاهی تامین کرد.

وی بیان داشت: با شش پیمانکار قرارداد در محور کرمان - چترود - راور داریم که ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در حالی که این محور در سال گذشته ۹ میلیارد تومان و در سال جاری ۸ میلیارد تومان اعتبار داشته و پیش‌بینی برای سال آینده برای با ۵ میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: در گذشته قرار بوده پول محور کرمان - چترود - راور طی یک سال داده شود اما این مهم اتفاق نیفتاده است و من میراث‌دار این قراردادها هستم و باید پروژه را جلو ببرم و در سفر ریاست جمهوری به استان اعلام کردم اگر ۹۰ میلیارد تومان اعتبار تامین شود، طی یک و نیم سال این مسیر را تحویل می‌دهیم.

بلوردی اضافه کرد: در سال جاری ساخت و بهسازی ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در ۲۲ روستای استان کرمان داشتیم و ۹ هزار و ۶۳۴ خانوار روستایی از راه مناسب بهره‌مند شده‌اند و ۱۰ هزار تن قیر در ۲۳۶ کیلومتر از راه‌های روستایی با همکاری مردم و دهیاری‌ها به کار رفته است.

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی دبیر کمیسیون ایمنی استان کرمان است و در سال جاری تعداد تصادفات منجر به فوت استان کرمان بسیار بالاست و رتبه دوم کشوری را داریم.

این مسؤول یادآور شد: طی ۹ ماهه نخست سال جاری تعداد کشته‌شدگان تصادفات رانندگی در استان کرمان ۶۷۲ نفر است که ۲۵.۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

بلوردی با اشاره به اینکه اتفاقات عجیب و غریبی در استان کرمان در حال روی دادن است، تصریح کرد: ۲ هزار و ۴۹۳ فقره تصادف طی ۹ ماهه سال جاری داشته‌ایم که ۴۲۲ فقره تصادف منجر به فوت است و ۶۷۲ نفر در این تصادفات رانندگی کشته شده‌اند.

وی ابراز داشت: ۵۶ درصد تصادفات در ۹ ماهه سال جاری به علت واژگونی خودرو است و در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد و بیشترین تعداد تصادفات منجر به فوت در مسیرهای کرمان – بم، سیرجان – کرمان، رفسنجان – کرمان، رفسنجان – انار، بافت – کرمان، پل بهادرآباد – ایرانشهر، سیرجان – شهربابک، شهربابک – انار، جیرفت – کهنوج و بندرعباس – سیرجان روی داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان اضافه کرد: نحوه رانندگی بعضی از افراد در جاده‌های استان کرمان به شکلی است که انگار در مسابقه مرگ شرکت کرده‌اند و این رانندگان باید رفتار خود را تغییر دهند.

بلوردی اظهار داشت: ۵۰ درصد تصادفات منجر به فوت در استان کرمان مربوط به خودروهای پراید و پژو است.

وی درباره آخرین وضعیت مسکن مهر در استان کرمان گفت: مسکن مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت را راه و شهرسازی پیش می‌برد و ۳۲ هزار و ۷۰۵ واحد مسکن مهر باید توسط اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان احداث شود که تاکنون ۲۳ هزار و ۶۵۴ واحد افتتاح شده است.

بلوردی با یادآوری اینکه تعدادی از واحدهای مسکن مهر هم در مرحله نازک‌کاری است و تعدادی از واحدهای باقی‌مانده فاقد متقاضی هستند، ادامه داد: پرونده ۶ هزار واحد مسکن مهر در دادگستری استان کرمان مطرح بود که با همکاری دستگاه قضایی مشکل حدود ۴ هزار و ۲۰۰ واحد را حل و فصل شده است. 

وی یادآور شد: ۶۴۰ میلیارد تومان تسهیلات یارانه به مسکن مهر در استان کرمان اختصاص داده شده است و ۹ باب مسجد، ۶ مدرسه، دو پاسگاه انتظامی و ۳۲ واحد تجاری در پروژه‌های مسکن مهر احداث شده است.

بلوردی با بیان اینکه کرمان بر روی ویبره است و گسل‌های زیادی دارد، تصریح کرد: خانه‌های کرمان در مقابل زلزله‌های بالای ۶.۵ ریشتر در معرض خطر هستند و کرمان شهری در معرض ریسک بالای زلزله است.

منبع: فارس 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.