وزیرجهاد با اشاره به شرایط مناسب تولید محصولات کشاورزی بویژه کالاهای اساسی، گفت: باید با اتخاذ تدابیر لازم،آرامش بازار محصولات اساسی را تا پایان نوروز حفظ کرد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در نشست مشترک مدیران ستادی و روسای سازمان های جهاد کشاورزی استان ها اظهارداشت: با عنایت به شرایط مناسب تولید محصولات کشاورزی به ویژه کالاهای اساسی باید با اتخاذ تدابیر مناسب، طوری عمل کنیم تا وقفه ای در بازاررسانی محصولات کشاورزی ایجاد نشود و آرامش کنونی تا پایان تعطیلات نوروز بر بازار حاکم باشد.

وی همچنین تاکید کرد: ایجاد آمادگی های لازم برای تامین نهاده ها در مناطق سردسیری و همچنین خرید کلزا و گندم در مناطق گرمسیری ضروری است.

وزیر جهاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مدیرت کشاورزی نیازمند نگرش های جدید با تحلیل و پردازش مسایل و موضوعات روز بخش کشاورزی است، اظهار داشت:با آینده نگری و تحلیل پدیده های پیرامون باید از بروز مسایل و مشکلات پیشگیری کنیم و یا آثار نامطلوب را به حداقل برسانیم

وی تصریح کرد:مدیریت تولید را باید متناسب با تقاضا، مسائل و موضوعات کشاورزی، از ابتدا تا انتها به صورت حلقه های به هم پیوسته و اثرگذار بر یکدیگر دنبال کنیم.

حجتی با تاکید بر این که حضور مجموعه وزارت جهاد کشاورزی باید منجر به تسهیل امر کشاورزی و روان سازی محیط برای تولیدکنندگان باشد، خاطرنشان کرد:روسای سازمان ها باید با برگزاری جلسات هماهنگی با دستگاه های تابعه و دستگاه های مرتبط بیرونی، زمینه تسهیل کار کشاورزان را فراهم کنند تا تولیدکنندگان فقط دغدغه تولید داشته باشند.

وی با بیان این که کشاورزی در حوزه تولید و مصرف فعالیتی وقفه ناپذیر است و به طور مستمر توسط اقدامات و رفتارهای پیرامونی متاثر می شود، اظهارداشت:براین اساس باید با رویکردی فعالانه و آینده نگرانه کارها و فعالیت ها به گونه ای انجام شود که اثرات پدیده های پیرامونی بر بخش کشاورزی به حداقل برسد.

حجتی گفت:شرایطی باید فراهم شود که نهاده های تولید به ویژه در صنعت دامپروری توسط تولیدکنندگان تامین شود.

وی خاطرنشان ساخت:برای پیشبرد سیاست های کشاورزی نیازمند کار اجتماعی و فرهنگی به منظور تقویت باور تولیدکنندگان به زنجیره های تولید هستیم.

حجتی با اشاره به این که مدیران کشاورزی مسئولیت دارند برای مسایل و مشکلات تولیدکنندگان و کشاورزان و تامین مایحتاج مردم در حوزه مصرف، راه حل مناسب را در وقت مقرر پیدا و اعمال کنند، تصریح کرد:لازم است از اتخاذ تصمیمات موردی پرهیز و نسبت به تدبیر و تمهید و وضع رویه ها، دستورالعمل ها و موازین عمومی و اعلام آن به مردم اقدام شود تا متقاضیان نیاز به مراجعه به مجموعه وزارت جهاد کشاورزی نداشته باشند.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد:با توجه به پیشرفت های دانش و تکنولوژی های کشاورزی باید نگرش ها، شیوه ها و ابزارهای جدید را در مدیریت ها اعمال کنیم.‌

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.