بجنورد- رئیس صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان خراسان شمالی گفت: طی ۱۱ ماهه امسال ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات اشتغال و کارگشائی به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت‌شده است.

۱۸ میلیاردتومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان خراسان شمالی پرداخت شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، رضا وحدانی گفت: یکی از برنامه‌های این نهاد برای توانمندی مددجویان و حل مشکلات آن‌ها پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه در بخش حمایتی و کارگشایی است.

وحدانی با یادآوری اینکه امسال چهار هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان و افراد نیازمند واجد شرایط پرداخت‌شده است، ادامه داد: تسهیلات قرض‌الحسنه بخش حمایتی این صندوق برای تأمین هزینه‌های ضروری نیازمندان ازجمله تحصیلی، درمان، مسکن، ازدواج و حل مشکلات معیشتی پرداخت می‌شود و همچنین تسهیلات اشتغال نیز برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال در پنج زمینه خدماتی، کشاورزی، دامپروری، صنفی و صنعتی و شیلات به متقاضیان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از مجموع تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی ۶۴۵ فقره در بخش طرح‌های اشتغال و باقی‌مانده نیز به‌صورت وام‌های کارگشایی به نیازمندان ارائه‌شده است، بیان کرد: طی امسال وام‌های اشتغال تا سقف ۳۰ میلیون تومان و وام‌ها کارگشایی تا سقف پنج میلیون تومان به نیازمندان پرداخت‌شده است.

رئیس صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر اینکه اعتبارات صندوق قرض‌الحسنه امداد از منابع کمیته امداد این استان و سپرده‌های خیران تأمین می‌شود، گفت: هم‌اکنون تعداد بسیاری از خیران و نیکوکاران خراسان شمالی در این صندوق سپرده‌گذاری کرده‌اند.

وحدانی با تأکید بر اینکه تسهیلات صندوق امداد ولایت، کاملاً ‌صورت قرض‌الحسنه و با حداقل کارمزد به متقاضیان پرداخت می‌شود، افزود: این صندوق ‌زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می‌کند و مانند سایر بانک‌های متصل به شبکه شتاب، همه خدمات متداول در شبکه بانکی را به مشتریان خود ارائه می‌کند.

وی در پایان ضمن دعوت از خیران برای سرمایه‌گذاری در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان خراسان شمالی به‌ضرورت همکاری بیش‌ازپیش نیکوکاران با این صندوق تأکید کرد و گفت: هم‌اکنون ۱۰ درصد این استان به‌صورت مستقیم از کمیته امداد این استان خدمات دریافت می‌کنند و علاوه براین ۲۱۳ نفر از مددجویان نیز پشت نوبت دریافت این تسهیلات قرار دارند، لذا باید خیران بیشتری در این صندوق سپرده‌گذاری کنند تا این مبالغ برای نیاز محرومان تأمین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.