تبریز- مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از اجرای طرح آرامش بهاری در آذربایجان شرقی همزمان با آغاز نوروز خبر داد.

اجرای طرح آرامش بهاری در آذربایجان شرقی همزمان با آغاز نوروز

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام علی مصائبی ظهر امروز یک شنبه در جمع خبرنگاران از آغاز طرح آرامش بهاری از ٢٨ اسفند در کنار ٥٦ بقعه و امام زاده استان خبر داد و گفت: ١٥٥ مسجد استان در مدت اجرای طرح به صورت شبانه روزی باز هستند.

وی سپس با بیان اینکه این طرح تا ۱۵ فروردین اجرا می شود، گفت: در راستای کیفیت بخشی به برنامه ها ۳۵ نفر از علمای شهر مقدس قم و ۲۰ نفر کارشناس بومی، در مجموع ۵۵ کارشناس مذهبی و دینی در بقعه‌ها مستقر می‌شوند، ۱۳ بقعه سطح دو با حضور یک مبلغ در هر یک، از فردا آماده‌ پذیرش زائران استانی و کشوری هستند.

مصائبی با اشاره به ثبت ١٠٠ وقف جدید در استان در سال جاری اظهار داشت: ربع رشیدی علاوه بر استان آذربایجان شرقی در چهار استان دیگر موقوفه دارد و درآمدهای حاصله در استان های دیگر نیز به آذربایجان شرقی تعلق خواهد گرفت.

وی همچنین با تاکید بر اینکه بعد از ٧٥٠ سال، موقوفه ربع رشیدی درآمد خواهد داشت، ابراز داشت: موقوفه ربع رشیدی برای اولین بار در سامانه، ثبت شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه رشد وقف را در تبریز نسبت به سال های گذشته شاهد بودیم، ادامه داد: اصحاب رسانه برای جذب خیرین برای وقف در رسانه تلاش کنند تا بتوانند تغذیه خوب فرهنگی و معنوی برای مردم ارائه دهند.

وی ادامه داد: امسال سند مالکیت برای موقوفات حدود یک هزار و ۴۰۰ رقبه صادر شده است.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.