قزوین- معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشور گفت: در طرح نوروزی ۱۳ هزار نیروی امدادی آموزش دیده با استفاده از ۳۴۲۸ خودروی امدادی، آمبولانس و ست نجات و ۲۴ فروند بالگرد مشارکت دارند.

۱۳ هزار نیروی امداد و نجات در طرح نوروزی مشارکت دارند

به گزارش قدس آنلاین، شاهین فتحی روز یکشنبه در سفر به قزوین ضمن بازدید از نحوه اجرای طرح نوروزی و پایگاههای امداد و نجات و ایستگاه سلامت استان قزوین در جمع خبرنگاران گفت: جمعیت هلال احمر در ادامه طرح امداد و نجات زمستانی طرح امداد و نجات نوروزی را در دستور کار قرارداده و در کنار سایر دستگاههای خدمات رسان متولی امداد و نجات در ستاد تسهیلات نوروزی است.

وی افزود: در اجرای طرح نوروزی تعداد پایگاههای جمعیت هلال احمر به ۱۳۷۸ پایگاه و پست سیار افزایش داده شده که سه درصد نسیبت به سال قبل بیشتر شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور یادآورشد: همچنین برای تسریع در عملیات امداد هوایی تعداد ۲۴ فروند بالگرد در پایگاههای امداد هوایی جمعیت هلال احمر در سراسر کشور به حالت آماده باش کامل درآمده اند تا در صورت بروز حادثه بتوانند هم بسرعت در محل حاضر شده و وارد عمل شده و هم انتقال مصدومان به مراکز درمانی را انجام دهند.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از ویژگی های پایگاههای امدادی هلال احمر این است که امکانات اسکان و تغذیه در همه پایگاهها فراهم شده و اگر در مسیرهای مواصلاتی کشور راه بندانی ایجاد شود و یا در محورهای کوهستانی مسافران با برف و کولاک مواجه شوند، ماموران امداد و نجات این آمادگی را دارند که برای اسکان و پذیرایی مسافران هم اقدامات لازم را انجام دهند؛ مدیران عامل استانها نیز همکاری بسیار خوبی با این کمیته داشتند.

فتحی اضافه کرد: در اجرای طرح نوروزی بیش از ۱۳ هزار نفر نیروی آموزش دیده امدادی مشارکت دارند و با استفاده از یک هزار و ۲۶ دستگاه آمبولانس و ۴۳۸ خودروی نجات و در مجموع ۳۴۲۸ خودروی عملیاتی در این طرح خدمت رسانی خواهند کرد.

معاون عملیات سازمان امدادو نجات هلال احمر کشور در خصوص استانهای پرحادثه هم گفت: استانهای مازندران، اصفهان و قزوین بالاترین حوادث را دارند و سعی کردیم در این استانها که خطرپذیری بالایی دارند نیروهای عملیاتی و تجهیزات مناسب تری را در آنها متمرکز کنیم تا ماموریتهای بیشتر ممنکن شود.

* مردم برنامه سفر داشته باشند

وی در ادامه به مردم توصیه کرد: اگر مردم برنامه سفر داشته باشند و مسیر ابتدا تا مقصد را در ردیف سفر مورد توجه قرار دهند می توانند از طبیعت و چشم اندازهای مسیر هم استفاده کنند و در این زمینه هم محل استراحت برای خود پیش بینی کنند و هم به آب و هوا توجه کنند تا مسافرتهای خوبی برای آنها رقم بخورد.

فتحی اضافه کرد: رعایت نکات ایمنی در سفر هم ضروری است و در مسیرهای کوهستانی درخواست می شود از تجهیزات مناسب استفاده کنند و گزارش هواشناسی را در دستور کار خود قرار دهند.

* پایگاههای امداد هلال احمر امکانات اسکان و پذیرایی دارد

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور اضافه کرد: امکانات اسکان و تغذیه اضطراری در تمام پایگاههای امدادی ایجاد شده و اگر در مناطق کوهستانی با برف و کولاک روبرو شویم قادریم برای اقامت و پذیرایی اضطراری هم وارد مأموریت شویم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.