سراوان- تنها آزمایشگاه مرکزی سراوان که از چهل سال قبل به مردم خدمات رسانی کرده اکنون با افزایش جمعیت نمی تواند جوابگوی بیماران باشد.

آزمایشگاه مرکزی سراوان در ارائه خدمات به بیماران ناتوان است

قدس آنلاین –گروه استانها –حسین سپاهی:افزایش جمعیت و وجود یک آزمایشگاه در شهرستانی که دو شهرستان را زیر نظر مجموعه خدمات درمانی دارد جوابگوی بیماران این سه شهرستان نیست. صف‌های طولانی برای انجام نمونه‌های آزمایش و همچنین طولانی بودن زمان پاسخگویی از معضلاتی است که مراجعان به آزمایشگاه را کلافه کرده است.

یکی از بیمارانی که از جالق به  آزمایشگاه سراوان مراجعه کرده است عقیده دارد که خدمات این مرکز جوابگوی این همه بیمار نیست، درد بیماری و به انتظار نشستن در صف‌های طولانی امان مردم را بریده است.
چاری زهی  با ابراز گلایه از نبود و کمبود امکانات بهداشتی و درمانی خواستار  افزایش آزمایشگاه ها  و جذب پزشک در این شهرستان شد.

مولوی سید عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت شهرستان مرزی سراوان در گفتگویی با خبرنگار ما گفت : برقراری عدالت و رفع تبعیض از اهداف  مهم انقلاب  اسلامی است که  مشکل کمبود مراکز درمانی در سراوان و عدم رفع این  مشکلات باید علت یابی و چاره جویی شود.

امام جمعه سراوان افزود: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نعمتی است که باید قدر آن را دانست و  قدردان کسانی بود که با عمل خود اهداف انقلاب را در مسئولیت های خود پاسداری می کنند .

مولوی ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان گفت :شهرستان سراوان  از جمله شهرستان های مرزی و محروم  سیستان و بلوچستان است که متاسفانه مردم این شهرستان از نبود و کمبود امکانات و مراکز درمانی  علی الخصوص آزمایشگاه مجهزی که جوابگوی بیماران باشد برنج می برند  و این امر باعث نارضایتی مردم شده است.

مولانا سید عبدالصمد ساداتی کمبود امکانات و محدودیت در خدمات آزمایشگاهی برای مراجعه کنندگان را مایه تاسف دانست.

وی گفت: ضمن اظهار گلایه  مردم باید بیان کنم آزمایشگاه مرکزی سراوان ؛تنها آزمایشگاهی است که از چهل سال قبل به مردم  خدمات رسانی کرده و اکنون با افزایش جمعیت وتحت پوشش بودن شهرستانهای مهرستان و سیب و سوران به مرکز درمانی سراوان؛ نمی تواند جوابگوی این همه بیمار با وجود یک آزمایشگاه باشد و بیمارانی که از شهرها و روستاهای دور جهت انجام آزمایش به آزمایشگاه مرکزی سراوان مراجعه می کنند بعلت اینکه مسوولین آزمایشگاه نمی توانند جوابگوی بیماران باشند با مشکل مواجه می شوند.بعضی از بیماران که آشنایی در این شهرستان داشته باشند  برای انجام آزمایش به انتظار می نشینند ولی عده ای که کسی را در این شهرستان ندارند  ناامید بدون انجام آزمایش و با متحمل شدن  هزینه های سنگین به شهر و روستای خود بازمی گردند.

امام جمعه اهل سنت سراوان تصریح کرد:محدودیت و کمبود امکانات آزمایشگاهی از یک سو ومشکلات و درتنگنا بودن پرسنل و کارکنان این آزمایشگاه  از سوی دیگر باعث نارضایتی مردم شده است.

ساداتی افزود: برای طرح تحول سلامت به اندازه ای که تبلیغات شده، برای مردم محروم شهرستان سراوان تحولی در این زمینه ایجاد نشده بلکه  مردم با همان مشکلات چند سال قبل مانند مشکل خدمات بهداشتی و درمانی بخصوص در زمینه کمبود آزمایشگاه و... دست و پنجه نرم می کنند.

وی خاطرنشان ساخت:ضروری است که مسئولین مربوطه نسبت به ایجاد و راه اندازی یک آزمایشگاه بزرگ و مجهز که بتواند جوابگوی بیماران باشد اقدام کنند.اکثر این مردم توان رفتن به شهرستانهای همجوار و یا خارج از استان را ندارند ، مرفهین کشور حتی جهت درمان به کشورهای خارجی می روند  اما مردم این منطقه از کمترین امکانات بهداشتی و درمانی محروم و توان رفتن حتی به خارج از شهرستان را جهت مداوای خودشان ندارند و این ظلم و اجحاف در حق مردم است. 

درپایان مولوی سید عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان از وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی خواستار رفع مشکلات بهداشتی و درمانی بطور کامل در این شهرستان شد و افزود : با توجه به اظهار گلایه شدید مردم  در رابطه با عدم مدیریت صحیح در شبکه بهداشت و درمان سراوان  که با مشکل مواجه هستند می طلبد که بصورت جدی در رابطه با رفع مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی سراوان اقدام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.