قزوین_ سال ۹۶ با تمام اتفاق های تلخ و خوش گذشت سالی که برای ما یادآور خاطرات خوب و تلخ است.

سال ۹۶ در قزوین چه گذشت؟

قدس آنلاین_ گروه استان ها: در آخرین لحظه ها و دقایق سال ۹۶ هستیم و دیگر چیزی نمانده که این سال با همه تلخی‌ها و اتفاق‌های خوبش جای خود را به نوبهاری دیگر بدهد.

امسال، هم خبرهای تلخ و ناگوار شنیدیم، هم خبرهای خوب؛ روزهایی بودند که از ته دلمان شاد بودیم و خندیدیم و روزهایی هم روزگار روی خوشش را از ما پنهان کرد و وادارمان کرد که از فرط درد و اندوه اشک بریزیم.

* وداع با «آیت الله» باریک بین در نخستین روزهای سال نو

روز ۱۹ فروردین ماه بود که خبری بهت‌آور مردم قزوین را شوکه کرد؛ آن روز خبر رسید که آیت الله هادی باریک بین، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سابق قزوین و پدر بزرگوار شهید مرتضی باریک ‌بین به دلیل بیماری های ناشی از کهولت سنی در روز شنبه ۱۹ فروردین ماه به علت کهولت سن و بیماری در بیمارستان ولایت قزوین در سن ۸۷ سالگی دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

* خلق حماسه سیاسی دیگر در قزوین

پس از ماهها شور و التهاب و جنب و جوش در میان آحاد مردم و پس از یک هفته شور تبلیغاتی سرانجام از دقایقی اولیه روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه، با باز شدن درب شعب أخذ رأی در استان قزوین همزمان با سراسر کشورمان برگزاری انتخابات کلید خورد تا این حماسه بزرگ رقم بخورد.

 با پیش بینی ۱۱۰۸ شعبه أخذ رأی در مناطق شهری و روستایی و همزمان با سراسر کشور از ساعت ۸ بامداد روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه سالجاری، رای گیری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در استان قزوین آغاز شد و مردم این استان با حضور در پای صندوق های رأی حماسه ای دیگر آفریدند.

* یک زلزله و پس لرزه های آن و دیگر بس!

با وقوع زلزله در آخرین روزهای آبان ماه سال جاری، خسارت های جانی بسیاری را برای مردم این مناطق به دنبال داشت.

با وقوع این زمین لرزه، پس لرزه های آن در جای جای سایر استان های کشور از جمله استان قزوین نیز مشاهده شد.

«آوج قزوین با زلزله ۳.۹ ریشتر لرزید»، «زلزله قزوین را لرزاند» این تیترها و تیترهایی مانند اینها در رسانه های قزوین خبر از پس لرزه های زمین لرزه ای می داد که هر لحظه وقوع حادثه تلخ را گزارش می داد و آرامش و امنیت را از مردم قزوین گرفته بود.

در همین روزها و در آخرین روزهای آبان و ابتدای ماه آذرماه بود که وقوع یک زمین لرزه در ساعاتی از شب مردم قزوین را ترساند و آنها را تا پاسی از شب بیدار نگه داشت.

*حادثه تلخ غرق شدن کشتی سانچی و فوت مهماندار قزوین

 روز شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ ام‌وی سانچی متعلق به شرکت ملی نفت‌کش ایران که از عسلویه حرکت کرده بود و قرار بود جهت تحویل میعانات گازی عازم داسان کره جنوبی شود، در راه با یک کشتی فله‌بر چینی با ۶۴ هزار تن بار غله به نام «کریستال» در سواحل چین برخورد کرد، محموله نفتکش سانچی نفت فوق سبک با درجه اشتعال بسیار بالا بود که این موجب آتش‌سوزی فوق‌سریع کشتی شد.

یکی از غرق شدگان این کشتی، مهمانداری از خطه سرسبز طارم استان قزوین بود که در کشتی غرق شد و دنیای فانی را وداع و به دیار حق شتافت.

سال ۹۶ با تمام خوشی ها و بدی هایش گذشت و اینک سال نو در راه است.

امید است سال جدید سالی پر از خیر و برکت با اتفاق های مناسب و شیرینی برای مردم استان قزوین باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.