تولیت آستان قدس رضوی گفت: تحویل سال‌ها برای انسان باید تحولی به سمت احسن الحال و پاکی‌ها باشد.

تحویل سال‌ها برای انسان باید تحولی به سمت احسن الحال و پاکی‌ها باشد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در ویژه برنامه تحویل سال حرم مطهر رضوی با بیان اینکه نو شدن طبیعت و زنده شدن دوباره زمین جلوه‌هایی از قدرت لایزال الهی است، ابراز کرد: زنده شدن طبیعت، رویش گیاهان و بهار درس «توحید» برای انسان‌ها دارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه نو شدن طبیعت جلوه‌ای از جلوه‌های قدرت پروردگار متعال دانت که بر توحید و باورهای الهی انسان می‌افزاید، اظهار کرد: در طول زندگی انسان، بهارهای مختلفی می‌آیند و می‌روند، باید تحولی به سمت احسن الحال در این تحویل سال‌ها برای انسان اتفاق بیافتد.
وی گفت: آدمی با اراده‌ای برگرفته از عبودیت پروردگار متعال می‌تواند قلب، دل، جان و ضمیر وجود خود را زنده کند و با گردش بر گرد خورشید ولایت نور ملکوتی بگیرد.
وی ماه رجب را بهار عبادت، بندگی و زیارت خواند و تصریح کرد: زائر در زیارت و در محضر امام معصوم و حجت خدا ظرفیت می‌یابد، تا زندگی خود را احسن الحال کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: احسن حالات برای یک عبد، حالت نماز، ایتای زکات، امر به خوبی‌ها و پاکی‌ها و نهی از زشتی‌ها و پلشتی‌هاست.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی عنوان کرد: حضور زائران در جوار مضجع منور رضوی برای تحویل سال، برای آن است که سال نو و زندگی یک سال خود را با امام رضا(ع) رقم بزنند و زندگی خود را در سال ۹۷ بر اساس سبک زندگی رضوی قرار دهند.
وی با بیان اینکه آنچه سبب رشد و تعالی انسان می‌شود، حرکت در مسیر عبودیت است، ابراز کرد: آستان قدس رضوی دانشگاه بزرگی بوده که در آن معلم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و متن درسی زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) است.
وی زیارت را انسان ساز، معنویت آفرین و شادی بخش در دل و جان انسان دانست و گفت: تحویل سال جدید در جوار بارگاه منور رضوی و ظرفیت سازی در ماه رجب برای آن است که انسان در فراز و فرودها و عرصه‌های مختلف زندگی در سال جدید توانایی صبر و ترک نکردن میدان بندگی را داشته باشد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.