۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶
کد خبر: 593706

مشهد- معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: به منظور ایجاد حس مسئولیت پذیری در کودکان در فضاهای دوستدار کودک در پست های هلال احمر در سطح استان، کارت «همیار هلال» به کودکان صادر می شود.

کودکان «همیار» هلال احمر می شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد خبری هلال احمر خراسان رضوی، علیرضا معین زاده با اشاره به اینکه حوزه فعالیت ما به سه بخش ایمنی، سلامت و فرهنگی مربوط می شود، ‌ گفت: در حوزه ایمنی کمپین «بهرفت» (بهبود رفتارهای ترافیکی)، در حوزه سلامت «ایستگاه های سلامت» و در حوزه فعالیت های فرهنگی خیمه های نماز و فضای دوستدار کودک راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه هر پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی شامل خیمه نماز، ایستگاه سلامت و فضای دوستدار کودک می شود، خاطرنشان کرد: امسال سعی کردیم که پست ها را از داخل شهرها به جاده ها منتقل کرده و جذابیت های لازم را ایجاد کنیم تا سرعت سفر را کاهش داده و از بروز حوادث جلوگیری کنیم.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اقدامات انجام شده در ایستگاه های سلامت گفت: در این ایستگاه ها علاوه فشارخون، آموزش های مربوط به سوء مصرف موادمخدر و ایدز نیز به مخاطبان ارائه می شود.

وی با بیان اینکه از توان کانون طلاب در خیمه های نماز استفاده شده است، خاطرنشان کرد: تلاش شده تا در پست ها تلفیقی از فضای مذهبی، فرهنگی و کودک حاکم باشد.

کودکان «همیار هلال»

معین زاده فضای دوستدار کودک را از جمله غرفه های پست های جوانان در استان عنوان کرد و افزود: در این فضا علاوه بر فعالیت های سال های گذشته همچون ایستگاه نقاشی و ... سعی شده تا حس مسئولیت پذیری به کودکان آموزش داده شود. این مهم با اهدا کارت «همیار هلال» به کودکان انجام می شود تا کودکان در سفر رفتارهای پرخطر رانندگی را گوشزد کرده و تا حدودی از بروز حوادث جلوگیری کنند.

وی با اشاره به پنجمین جشنواره «صلح و دوستی» در فضای دوستدار کودک گفت:‌ در این جشنواره کودکان و نوجوانان با تاریخچه هلال احمر، رفتارهای ترافیکی، کارهای تیمی و گروهی آشنا می شوند و برای آن ها کارت «همیار هلال» صادر می شود.

وی با بیان اینکه رفتارها با آموزش در دوران کودکی در افراد شکل می گیرد و در بزرگسالی در آن ها نهادینه می شود، تصریح کرد: با بررسی های انجام شده دریافتیم که ۱۰ رفتار پرخطر در هنگام رانندگی همچون سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی، سیگارکشیدن، صحبت کردن و ... در بزرگسالان نهادینه شده که اصلاح این رفتارها به سختی ممکن است، به همین دلیل سعی داریم تا در فضای دوستدار کودک این رفتارها را از کودکی و نوجوانی در افراد که رانندگان آینده جامعه مان هستند، آموزش دهیم تا در آینده این فرهنگ تغییر کند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۴ رفتار پرخطر سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، خوردن و آشامیدن و صحبت کردن با تلفن همراه حین رانندگی عوامل اصلی تصادفات هستند، افزود: در این راستا سعی شده است تا با راه اندازی کمپین «نه به تصادفات جاده ای» و گرفتن عکس یادگاری با رانندگانی که به کمپین می پیوندند، گوشزد کردن نقاط پرخطر در جاده ها و الصاق برچسب به خودروها تعهد اخلاقی در رانندگان ایجاد کنیم تا از رفتارهای پرخطر رانندگی جلوگیری شود.

افزایش ۴۰درصدی پست های جوانان

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۲ پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در استان فعال بود که ۲۳۰ هزار نفر به این پست ها مراجعه کردند، گفت: امسال تعداد پست های سطح استان با افزایش ۴۰ درصدی به ۳۳ پست افزایش یافته که ازین تعداد ۲۶ پست ثابت و ۷ پست سیار هستند که از ۲۶ پست ثابت ۹ پست به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

معین زاده با بیان اینکه امسال بیش از یکهزار و ۷۵۰ نفر روز در طرح ملی «ایمنی و سلامت مسافران نوروزی» شرکت می کنند، افزود: در هر پست جمعیت جوانان حدود ۴ تا ۵ نفر حضور دارند.

وی در خصوص جانمایی پست های جوانان جمعیت هلال احمر در سطح استان گفت: این پست ها در مبادی ورودی و خروجی و مکان های پرجمعیت جانمایی شدند.

فعالیت تمامی شعب استانی در ۱۲ و ۱۳ فروردین

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در خصوص تمهیدات معاونت امور جوانان استان در روز طبیعت گفت: امسال برای دو روز پایانی تعطیلات یعنی روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه برنامه ریزی ویژه ای داریم که در این روزها تیم های سحاب (سامانه حرکت های امدادی و بشردوستانه) تمامی ۲۲ شعبه استانی فعال خواهند شد و خدمات آموزشی، ‌ فرهنگی و امدادی و زیست محیطی را برای مردم ارائه خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیشترین مراجعات به پست های جوانان هلال احمر استان مربوط به پست های مشهد بوده گفت: پس از آن پست های واقع در شهرهای تربت حیدریه، قوچان، نیشابور، کاشمر و سبزوار بیشترین آمار مراجعه کننده را به خود اختصاص دادند.

معین زاده با اشاره به تفاوت طرح نوروزی امسال جمعیت جوانان نسبت به ۱۷ دوره گذشته گفت: در هجدمین دوره که مربوط به نوروز ۹۷ است از پیشنهادات بدیع و خلاقانه اعضا برای «برنامه ریزی»، «اجرا» و «ارزیابی» این طرح استفاده می شود، ‌ بدین صورت که در هر شعبه علاوه بر برنامه های ابلاغی، از خلاقیت اعضا جهت برنامه ریزی و اجرا استفاه می شود.

برتری ۲کانون جوانان استان در کشور

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین حوزه های فعالیت جمعیت جوانان هلال احمر در طرح غنی سازی اوقات فراغت است، تاکید کرد: در این طرح آموزش های امدادی و غیرامدادی، فعالیت فنی و حرفه ای، اردوها و ... به کودکان و نوجوانان آموزش داده می شود که امسال برای دومین سال پیاپی به عنوان دستگاه برتر در غنی سازی اوقات فراغت در استان را کسب کردیم.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به دیگر افتخارات معاونت جوانان هلال احمر استان اشاره و خاطرنشان کرد: امسال این معاونت به عنوان معاونت برتر کشور شناخته شد، علاوه بر آن دو کانون «غنچه های تربت حیدریه» و «کانون طلاب خواف» نیز به عنوان کانون های برتر کشور معرفی شدند.

وی آموزش در حوزه آسیب های اجتماعی و فرهنگی را از جمله فعالیت های معاونت امور جوانان هلال احمر عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر آموزش های سبک فرزندپروری را برای والدین و آموزش های خودمراقبتی و «دادرس» (دانش آموز آماده در روزهای سخت) را در مدارس داریم.

معین زاده در پایان خاطرنشان کرد: امدادونجات پیشانی فعالیت های هلال احمر است و پشتوانه این حوزه، «پیشگیری» است که این پیشگیری توسط جوانان جمعیت هلال احمر انجام می شود. در واقع عملکرد درست جوانان جمعیت هلال احمر، آسایش را برای همکارانمان در امداد و نجات ایجاد خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.