وزیر ارتباطات با بیان اینکه اقدامات زیادی باید در سال جدید انجام دهیم، گفت: طبعا در سال ۱۳۹۷ ما از شهرهای هوشمند و تحول دیجیتال بیشتر خواهیم شنید.

تحول دیجیتال در سال ۹۷/ از شهرهای هوشمند بیشتر خواهیم شنید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ هجری شمسی تاکید کرد: نوروز باستانی و فرارسیدن بهار طبیعت را خدمت همه هم میهنان عزیز و بخصوص همه همکاران در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و فعالان صنعت ICT در کشور عرض شاد باش و مبارک باد دارم.

وی افزود: در سال ۱۳۹۶ که گذشت به همت همه فعالان این صنعت دستاوردهای بسیار مهمی حاصل شد. خوشحالم که در سال ۱۳۹۶ با تلاش ها و با سرمایه گذاری های بسیار مناسبی که صورت گرفت، تمامی شهرهای کشور  جمهوری اسلامی ایران  به خدمات نسل سوم و چهارم ارتباطات تلفن همراه مجهز شد و پوشش شبکه نسل سوم و چهارم در تمام شهرهای ایران کامل شد.

آذری جهرمی گفت: برای مناطق کمتر برخوردار و مناطق روستایی که هزینه ها و سرمایه گذاری های زیادی در سال های گذشته انجام شده بود برای پوشش ۲۷هزار روستای کشور که بالای ۲۰ خانوار جمعیت داشتند، با انجام رومینگ ملی خدمات نسل سوم و چهارم در این روستاها در دسترس قرار گرفت و مردم مناطق کمتر برخوردار ما نیز توانستند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی یادآور شد: امسال  شاهد توسعه نرم افزارهای موبایل محور در کشورمان بودیم و جوانان ما با استفاده از زیرساخت هایی که می توانستند توسعه دهند، توسعه های خوبی را انجام دادند و می شود گفت که حدود صدهزار اشتغال در عرصه فناوری اطلاعات در سال ۱۳۹۶ حاصل شد و جوانان ما توانستند ایده و خلاقیت خودشان را تبدیل به اقتصاد جاری کنند که هم از منافع آن خودشان و هم مردم بهره مند شوند.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۶ ما در حوزه ترانزیت ارتباطات بین الملل نیز دستاوردهای خوبی داشتیم هرچند تا ایده آل فاصله داریم اما موفق شدیم قراردادهای بین المللی خوبی را امضا کنیم و با افزایش بیش از ۳۰۰ گیگابیت در ثانیه ظرفیت ۵۵۰ گیگی سابق ارتباطات بین الملل را به حدود ۸۰۰ گیگابیت بر ثانیه ارتقا دهیم که این دستاورد مهمی در عرصه ارتباطات است.

وی گفت: وعده اصلاح تعرفه های سرویس های اینترنت ثابت اصلاح شود که این اتفاق افتاد و تاکنون بیش از ۵۰ درصد مردم سرویس هایشان را بر اساس تعرفه های جدید منتقل کردند که باعث رضایت عمومی خوبی شده و با این مدل تعرفه حجم ترافیک داخلی بیش از ۶۰ درصد رشد کرده و عدد قابل قبول و جهش قابل قبولی در عرصه تولید محتوای داخلی بر بستر شبکه ملی اطلاعات بوده است.

آذری جهرمی تاکید کرد: در سالی که گذشت بازار اقتصادی ما رشد خوبی را تجربه کرد و رشد مورد انتظارش را برای رسیدن به حجم ۲.۵ برابری بازار ICT کشور در برنامه ششم توسعه کشور را به خوبی تجربه کرد.

وی افزود: در سالی که گذشت اقدامات اساسی برای توسعه دولت همراه با تلاش‌های دستگاه‌های مختلف انجام شد و امیدوارم در اوایل سال۹۷ این دستاوردها رونمایی شود تا بتوانیم خدمات دولت را همراه مردم را بر روی گوشی های همراه ارایه و عرضه کنیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به گام های موثری که در راستای آزادسازی کسب و کارها و تصدی گری های دولتی در سال ۱۳۹۶ برداشته شد، گفت: بخش پست که پس از تصویب اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در مجلس شورای اسلامی رخ داد آزادسازی شد و دو شرکت بخش خصوصی مجوز و پروانه فعالیت گرفتند که در سال ۱۳۹۷ از این دو شرکت خصوصی که خدمات پستی را ارایه خواهند کرد در فضای رقابتی و در فضای بهتر، خدمات بهتری را به شهروندان ارایه خواهند کرد، بیشتر خواهیم شنید.

وی تاکید کرد: اقدامات زیادی مانده که در سال ۱۳۹۷ باید انجام دهیم. از مهمترین اقداماتی که باید انجام شود استفاده از فناوری اطلاعات در سایر بخش های اجرایی بدنه حاکمیت و دولت است و فناوری اطلاعات راهکار بهبود بهره وری در کشور است البته فاصله زیادی با استانداردهای بهره وری در دنیا داریم.

آذری جهرمی گفت: امروز یک زمین بازی و یک فضا و یک پتانسیل خیلی خوب در کشور برای رشد بهره وری با استفاده از توسعه فناوری اطلاعات در خدمات، کشاورزی، صنعت برق و انرژی و حوزه سلامت داریم. جوانان ما می توانند خدمات جدیدی را خلق کنند و باعث رشد بهره وری در کشور شوند و زمینه سازی تحول دیجیتال در درون کشور شوند.

وی افزود: علاوه بر رشد بهره وری که ان شاءالله با فعالیت این جوانان و برنامه ریزی مناسب و صحیح در کشور حاصل خواهد شد مهمترین اقدام ایجاد یک زیرساخت مناسب برای توسعه اشتغال برای جوانان در عرصه فناوری اطلاعات خواهد بود.

وزیر ارتباطات یادآور شد: طبعا در سال ۱۳۹۷ ما از شهرهای هوشمند و تحول دیجیتال بیشتر خواهیم شنید و آمارهای خوبی در حوزه  اشتغال خواهیم داد چرا که اقدامی که در  طول دولت یازدهم و سال ابتدای دولت انجام شده زمینه ساز ایجاد تحول بزرگی در اقتصاد کشور است و جوانان ما می توانند از ظرفیت های خود برای توسعه و رشد اقتصادی کشور و حرکت به سمت استقلال کشور و سهم خواهی کشور در عرصه تحول دیجیتال و توسعه فضای مجازی کشور حرکت کنند تا بتوانیم در توسعه زیست بوم فضای مجازی  به وظایف مان عمل کنیم.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: امیدوارم نوروز خوبی را پیش رو داشته باشیم و در سایه عنایت حضرت ولی عصر (عج) همه ما بتوانیم سال بهتر و پر امید تر، شادتر و پر از دستاوردهای موفق برای مردم شایسته و خوب  ایران اسلامی رقم بزنیم و گام خوبی را در راستای تحقق برنامه های توسعه ای جمهوری اسلامی ایران با هم برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.