مشهد- معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت:‌ جمعیت هلال احمر استان از ابتدای طرح نوروزی ۹۷ تا پایان سال ۹۶ به ۱۱۹ حادثه دیده در ۲۲ عملیات جاده ای و غیرجاده ای امدادرسانی کرد.

هلال احمر خراسان رضوی به ۱۱۹ حادثه دیده در ۲۲ عملیات امدادرسانی کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستادخبری جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، اسماعیل بهمن آبادی اظهار داشت: برنامه های حوزه امداد و نجات طرح نوروزی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با عنوان هلال بهشت از ۲۵ اسفند ماه ۹۶ تا ۱۵ فروردین ماه ۹۷ در ۲۲ شعبه و یک نمایندگی استان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای طرح نوروزی ۹۷ تا پایان اسفندماه ۹۶ تعداد ۲۲ عملیات در ۱۰ نقطه استان داشتیم که شامل ۷ عملیات در سبزوار، ۴ عملیات در مشهد، ۲ عملیات در بجستان، مه ولات و قوچان و یک عملیات در خواف، تربت حیدریه، رشتخوار، فیروزه و بردسکن بودند.

بهمن آبادی با اشاره به اینکه در این عملیات ها تعداد ۱۷۳ نیروی عملیاتی به ۱۱۹ حادثه دیده امدادرسانی کردند و در این حوادث ۸۳ مصدوم، ۲۷ انتقالی و ۲ فوتی داشتیم، افزود: این عملیات ها شامل ۸ مورد واژگونی، ۷ مورد تصادف جاده ای، یک مورد برخورد خودرو با مانع، یک مورد حریق خودرو، یک مورد پوشش ویژه امدادی حرم مطهر رضوی در لحظه تحویل سال نو، یک مورد درمان سوختگی، ‌ یک مورد آبگرفتگی منزل، یک مورد امدارسانی کوهستان و یک مورد کنترل فشار خون بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان ۴۷ پایگاه امدادی شامل ۴۴ پایگاه بین شهری (۲۵ ثابت و ۱۹ موقت)، ۲ پایگاه کوهستان (یک ثابت و یک موقت)، و یک بالگرد ثابت MI۱۷ در سطح استان فعال هستند.

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: در این پایگاه ها روزانه ۲۶۹ نفر روز امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی حضور دارند که در مجموع ۸۰۷ نفر روز می شوند.

وی اشاره ای به تجهیزات امدادی در طرح نوروزی ۹۷ داشت و گفت: این تجهیزات شامل یک فروند بالگرد، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۳۴ دستگاه خودرو کمک دار سبک، ۲۳ دستگاه ست نجات، ۴۲ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه خودرو ارتباطات می شود.

بهمن آبادی افزود: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در کنار انجام وظیفه خود به حادثه‌دیدگان جاده‌ای، سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان استان، خدمات‌رسانی‌های ویژه‌ای را هم به کوهنوردان حادثه‌ اشترانکوه و همچنین مردم کرمانشاه و دیگر نقاط کشور زلزله خیز داشتند.

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه بهره مندی سگ‌های امداد و زنده‌یاب‌ ها در دستور کار قرار گرفته است، گفت: سگ‌های امدادی هلال احمر استان در عملیات‌های امدادی سال گذشته بالاترین آمار زنده‌یاب‌ها را داشتند و موفق به پیداکردن ۵۹ حادثه‌دیده شدند و تمامی آن‌ها از مرگ حتمی نجات یافتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.