چناران-امام جمعه چناران با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب گفت: در حال حاضر مهمترین ضرورت فوری و نیاز فعلی کشور مسئله اقتصاد است و وظیفه مردم و مسئولان حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی است.

اقتصاد  مهمترین ضرورت و نیاز فعلی کشور است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در سومین روز از فروردین سال ۱۳۹۷ و در اولین جمعه ماه رجب  نماز  پرشکوه جمعه این هفته شهرستان چناران با حضور آحاد مردم خداجوی و با ایمان این شهر به امامت حجت الاسلام تاجی امام جمعه این شهر برگزار شد.

امام جمعه چناران با اشاره به  پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب  گفت: نامگذاری سال ۹۷ به نام حمایت از کالای ایرانی بیانگر نکات فراوانی است  که به طور خلاصه بیان گر این مهم است که مهمترین ضرورت حال حاضر کشور مسئله اقتصاد است که مسئولان و مردم  علیرغم تلاش های گذشته در راه تحقق این شعار باید تلاش های بیشتری  انجام دهند  واین بارهای بزرگ  به زمین مانده را از زمین بلند کنند؛ هر چند که شعار اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی به عنوان شعار اصلی باید تداوم یابد.

وی گفت :دشمنان کشور متاسفانه هنوز از فشار براقتصاد کشور نا امید نشده اند و اولویت اول آنها در ضربه زدن به ملت ایران ایران نیز همین مسئله اقتصادی است.

از دیگر نکات حاوی پیام رهبرمعظم انقلاب در نامگذاری سال ۹۷ به عنوان حمایت از کالای ایرانی این است که تمرکز در اقتصاد مقاومتی باید بر تولید ملی و اشتغال و حمایت از کالای ایرانی باشد همچنین نقاط کلیدی و اصلی که حل مشکلات کشور و ایجاد رونق اقتصادی به آن وابسته است همین نکته اصلی اشتغال و تولید  ملی و مصرف کالای ایرانی است.

امام جمعه چناران همچنین گفت: جهت گیری کلی مقام معظم  رهبری در همه این پیام های نوروزی نشان دهنده این است که معظم له تمام تلاششان بر این بوده است تا با این پیام ها دستگاه های نظام بر ریل شعارهای انقلاب و خواسته مردم حرکت کنند و از برآیند این حرکت هدفمند یک تمدن سازی شایسته ای برای انقلاب اسلامی صورت پذیرد و ایران اسلامی الگویی برای دیگران باشد هر چند کندی حرکت بعضی مسئولان و بعضا انحراف آنها از شعارهای سالانه تا کنون مانع رسیدن به اهدافی شده است که رهبرمعظم انقلاب در اعلام این شعارها داشته اند.

تاجی گفت: رهبر معظم انقلاب مهمترین مسئله سال ۹۷ را همچون سال های گذشته معیشت و اقتصاد دانستند وتاکید کردند اگر تولید ملی شتاب گیرد بسیاری از مشکلات معیشتی مردم مثل اشتغال و سرمایه گذاری حل و آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

وی گفت: مخاطب شعار امسال در جهت حمایت از تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی هم  مردم و هم مسئولان هستند، هر چند که رهبرمعظم انقلاب جوانان را امید آفرین  و پیشران حرکت علمی کشور خواندند.

وی بااشاره به سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی گفت : سال ۱۳۹۷ را در حالی آغاز کردیم که فرصت های متراکم و فراوانی فرا روی نظام اسلامی قرارگرفته است  و این ظرفیت ها بشارت دهنده آینده ای امید بخش برای ملت ایران خواهد بود.

وی همچنین گفت: برخورداری ایران عزیز از سرمایه هایی بی بدیل همچون نیروی جوان، باانگیزه ومتخصص که آماده ورود به عرصه سازندگی و پیشرفت کشور هستند را باید قدر بدانیم  و بستر های ورود این قشر پر شور و انقلابی را به حوزه های صنعتی، فناوری های نوین، رشته های مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی و مدیریت های  خرد وکلان مهیا سازیم.

وی با اشاره به وسعت جغرافیایی و بهره مندی ملت ایران از ذخائر معدنی متنوع و فراوان  همچون نفت و گاز ، مرزهای آبی دریای خزر، عمان و خلیج فارس ،جنگل ها، مراتع، رودخانه ها واستان های چهارفصل و حاصلخیز که ظرفیت های اشتغال، خودکفایی و صادرات  محصولات معدنی و کشاورزی را فراهم آورده است گفت: همه این ها سرمایه هایی هستند که مسئولان باید قدر این سرمایه ها را درراه شکوفایی اقتصاد بدانند.

وی همچنین بهره مندی از ارتش و سپاهی قدرتمند و پرتوان را  که ضامن امنیت و آسایش مردم کشورمان هستند و برای این امنیت آفرینی گاه مرزهای جغرافیایی را هم در نور دیده اند  را از دیگر سرمایه های این کشور دانست وگفت: این سرمایه های گرانبها زمینه توسعه  و آبادانی کشور را فراهم آورده اند.

وی همچنین وجود دانشگاه ها، اساتید متخصص در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی، پزشکی، علوم انسانی  و حوزه های علمیه ریشه دار و باسابقه  که طلایه دار ترویج فرهنگ و تمدن اسلامی در طول قرن های متمادی برای جهان اسلام بودند را در کنار سرمایه عظیم مردمی و پشتوانه عظیم وجود مردمی فهیم ،بصیر و بزرگ را از دیگر ابزارهای رسیدن و تحقق تمدن عظیم اسلامی و ابزار پیشرفت روز افزون جمهوری اسلامی ایران دانست .

امام جمعه چناران با اشاره به آغاز ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی و عبور از دوران تاسیس وتثبیت و ورود به دوران استحکام بخشی گفت: انقلاب اسلامی ایران در حالی چهلمین سال عمر خود را تجربه می کند که نه تنها دشمنان انقلاب بلکه بسیاری از دوستان نیز باور نداشتند که انقلاب بتواند این گونه در برابر فشارها، تهدیدها وتحریم های بی نظیر دشمنان انقلاب اسلامی ایستادگی کرده  و همچون روزهای آغازین بدون ذره ای انحراف از اصول و مبانی خود همچنان محکم واستوار آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) را دنبال کند و تلاش اصلی دشمنان که این روز ها از بیان دشمنی خود ابائی ندارند مهار حرکت انقلاب اسلامی و براندازی نظام جمهوری اسلامی است.

تاجی با اشاره به سالروز حمله رژیم سعودی به یمن در فروردین ۹۴ گفت: ششم فروردین  ماه مصادف است با سالروز حمله وحشیانه سعودی ها به ملت مظلوم یمن به بهانه حمایت از رئیس جمهوری فراری یمن  است امروز باگذشت سه سال از حمله سعودی ها هیچ دستاوردی برای آنها حاصل نشده است و رژیم سعودی که آمده بود ظرف سه ماه پرونده یمن راببندد و پیروز این جنگ باشد با وجود بکار گیری انواع تجهیزات مدرن خریداری شده از غرب و میلیارد ها دلار هزینه ، این ملت یمن است که با دستان خالی پیروز جنگ سه ساله هستند.

وی در همین زمینه بااشاره به یاوه گویی های بن سلمان ولیعهد عربستان در حمله نظامی به ایران گفت: عربستان سعودی اگر عرضه و قدرتی دارد خودش را از منجلاب یمن نجات دهد حمله به ایران پیشکش! این اظهارات بچه گانه نشان می دهد که این فرد کمترین اطلاعی از وضعیت جهان و منطقه و مخصوصا ایران قدرتمند ندارد.

وی در پایان با اشاره به پیروزی ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه گفت: پیروزی پوتین در انتخابات اخیر نشان از تداوم سیاست های گذشنته مسکو در مسائل منطقه ای و بین المللی دارد. سیاستی که براساس دو رویکرد مقابله باغرب ومبارزه با تروریسم بنا گذاشته شده است ،روسیه و شخص پوتین به خوبی به این امر پی برده اند که چنانچه  در مقابل غرب کوتاهی از خود نشان دهند به شوروی زمان گورباچف باز خواهند گشت همچنین مسکو به خوبی می داند چنانچه در منطقه با تروریست ها مبارزه نکنند باید در نزدیک خود وکشورهای پیرامونی و یا در داخل روسیه به مقابله با آنها بپردازند بنابر این پیروزی پوتین در انتخابات به منزله عدم تغییر در سیاست های منطقه ای و بین المللی روسیه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.