اصفهان-امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر حمایت از کالای ایرانی گفت: با توجه به اینکه مصرف کالای ایرانی به معنای ارج نهادن به دسترنج برادر ایرانی و مسلمان است، حمایت از کالای ایرانی نباید در حد شعار باقی بماند.

حمایت از کالای ایرانی شعار نباشد/ اجناس بیگانه نباید بازار را قبضه کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر ظهر جمعه خطبه های اول نماز جمعه این هفته مردم اصفهان را به تقوا سفارش و تصریح کرد: تقوا و عدالت با یکدیگر پیوند خورده است، آنچنان  که روایت شده: «دشمنی و خصومت از یک قوم نباید شما را از رعایت عدالت باز دارد، عدالت تقوا را می طلبد و تقوا عدالت را، پس تقوا پیشه کنید که خدا از اعمال شما آگاه است.»

وی با تاکید بر رعایت عدل الهی، اجتماعی، اخلاقی، حکومتی، سیاسی، اقتصادی و قضایی در جامعه، خاطرنشان کرد:  همه معتقدیم پروردگار عادل است و عدل الهی یعنی خداوند متعال آنچه در جهان آفرینش خلق کرده بر اساس عدل بوده است.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: عدل در زندگی فردی و اجتماعی نیز بسیار مهم است و انسان باید در وجود خود عدالت را زنده نگهدارد، در باب نفسانیات و شهوات نیز هر زمان انسان دارای عفاف باشد و تقوا را رعایت کند، در راستای کنترل امیال نفسانی گام بر می دارد.

وی بر رعایت عدالت اجتماعی تاکید و اظهارکرد: طبق دین اسلام همه طبقات، گروه ها از هر صنف و تبار شهری یا روستایی باید از حقوق اجتماعی یکسان بهره مند شوند و مسکن، غذا، بهداشت، درمان و خدمات باید  به گونه ای در کشور توزیع شود که همگان از آن بهره مند شوند.

حقوق های نجومی ظلمی فاحش است

حجت الاسلام والمسلمین رهبر گفت: در جامعه بالا نشین و پایین نشین شاید از نظر مقام داشته باشیم اما تساوی عدل نسبت به همگان باید لحاظ شود، همچنین در حقوق‌ها، امتیازها و جایگاه ها باید عدل رعایت شود و حقوق و امتیازها نباید علامت عدل اجتماعی را مخدوش کند.

وی گفت: با اتفاقاتی که اخیرا در کشور افتاد مردم منتظر واکنش مسئولان هستند و جامعه انتظار دارد دستگاه حاکمیت برخوردهای لازم را در خصوص حقوق های نجومی بعضی افراد انجام دهد زیرا حقوق های نجومی ظلمی فاحش است.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: نهج البلاغه امام علی(ع) باید الگوی ما قرار گیرد، روی میز مسئولان و در خانه های ما قرار گیرد و از بند بند آن در زندگی شخصی و کاری استفاده کنیم، باید عدالت الهی را با رفتار نه با گفتار به جهان نشان دهیم تا جوانان و فرزندان ما که نورسیده های جامعه هستند و می خواهند شعور انقلاب را ببینند، بدانند چگونه عمل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر تاکید کرد: با توجه به اینکه رفتارها و کردارها رعایت عدالت اجتماعی در جامعه بر رویکرد نوجوانان و جوانان موثر خواهد بود، نگرانی ما این است که نسل پیش رو و نسل فردا از برخی رفتارها دلزده شود.

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه دوم ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و ایام میلاد حضرت علی(ع)، گفت: ماه رجب برکات زیادی دارد، آنچنان که پیامبر اسلام فرمودند: «ماه رجب ماه بزرگ خداست»، در این ماه اعتکاف سفارش شده و باید سعی کنیم از فیوضات آن بهره مند شویم.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی، گفت: اگر کشور ما بخواهد وابسته به کشورهای بیگانه نباشد، باید از تولید داخل حمایت کرد، اگر بخواهیم دولت، مجلس و ملت ما تحت فشار نباشد باید روی پای خود بایستد.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر تاکید کرد: در مقابل فشارهای بیگانگان باید به خودمان متکی باشیم، امروز ایرانیان از دانش هسته‌ای، تسلیحاتی، نوآوری که از برکات نظام اسلامی به شمار می رود، برخوردار است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مصرف کالای ایرانی به معنای ارج نهادن به دسترنج برادر ایرانی و مسلمان است، حمایت از کالای ایرانی نباید در حد شعار باقی بماند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: بزرگان و روشن بینان و علما در مجلس  بدانند ۱۰۰ سال پیش ۳۰ نفر نماینده مجلس بیانیه ای را در مجلس امضا کردند و گفتند عهد می بندیم سر سفره ای که دو نوع غذا باشد ننشینیم و بر میتی که کفن او از جنس خارجی است، نماز نخوانیم.

وی ادامه داد: این انقلاب ارزان  به دست نیامده و قرار نیست اجناس بیگانه بازار را قبضه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.