مشهد- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از انجام ۶۲ عملیات امدادی از ۲۵ اسفند ۹۶ تا پایان روز چهارم فروردین امسال در استان خبر داد و گفت:‌ هلال احمر در این مدت در مجموع به ۲۹۷ حادثه دیده امدادرسانی کرد.

امدادرسانی به ۲۹۷ حادثه دیده در خراسان رضوی توسط هلال احمر/کاهش ۲۸درصدی حوادث

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستادخبری جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، سید مجتبی احمدی با اشاره به آمار کلی امدادرسانی این جمعیت در دور نخست طرح نوروزی ۹۷ اظهار کرد:‌ در این مدت ۵۹ مورد حادثه بوقوع پیوست که در آن ها ۲۴۷ نفر حادثه دیدند و ۱۸۵ نفر مصدوم شدند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع کل حوادث این مدت ۴۵ مورد حادثه جاده ای، ۹ مورد خدمات حضوری، ۲ مورد خدمات مناسبتی، یک مورد ریزش آوار، پنج مورد سیل و آبگرفتگی، ۱۰ مورد شهری و سه مورد کوهستان بوده است، افزود: مهم ترین حوادث این مدت انحراف اتوبوس و برخورد با دکل فشار قوی در کیلومتر ۲۵ محور نیشابور- سبزوار در ۲۷ اسفندماه سال گذشته بود که در اثر آن ۴۰ نفر آسیب دیدند.

احمدی با اشاره به اینکه از مجموع ۵۹ عملیات امدادونجات در استان در مجموع ۲۴۷ نفر حادثه دیدند، گفت: از این تعداد ۱۹۱ نفر در حوادث جاده ای، ۹ نفر در خدمات حضوری، ۵۰ نفر در خدمات مناسبتی، یک نفر در ریزش آوار، پنج نفر سیل و آبگرفتگی، ۱۰ نفر شهری و سه نفر کوهستان بوده اند.

وی با اشاره به اینکه در حوادث ۹ روز اول طرح نوروزی ۹۷، ۱۸۵ نفر مصدوم شدند که ۶۸ نفر به بیمارستان ها و مراکز درمانی منتقل شده و ۳۷ نفر به صورت سرپایی درمان شدند، خاطرنشان کرد: ۷۱ نفر از این مصدومان مربوط به حوادث جاده ای، ۹ نفر خدمات حضوری و ۲ نفر حوادث شهری بودند، دیگر حوادث نامبرده شده بدون مصدوم بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بیان کرد: در این مدت هفت نفر از آسیب دیدگان حوادث، اسکان داده شدند که پنج نفر در حوادث جاده ای بوده و ۲ نفر نیز در حوادث کوهستان بودند.

میانگین مدت زمان حضور در صحنه حادثه ۸دقیقه و ۱۳ ثانیه

وی مجموع نیروهای عملیاتی بکارگیری شده در حوادث را ۱۹۶ نفر و خودروهای اعزام شده به این حوادث را ۶۹ دستگاه دانست و تصریح کرد:‌ میانگین زمان حضور در صحنه عملیات در حوادث جاده ای در این مدت از زمان اطلاع به جمعیت تا حضور نیروهای هلال احمر در صحنه حادثه هشت دقیقه و ۱۳ ثانیه بوده است.

سبزوار پرحادثه ترین شهر استان

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا چهارم فروردین ماه بیشترین حوادث در سبزوار با ۱۴ مورد حادثه و کم ترین حوادث در فیروزه، کلات، نیشابور، جغتای و درگز با یک حادثه بوده است، خاطرنشان کرد: در این مدت بیشترین حوادث مربوط حوادث جاده ای و به خصوص واژگونی خودروهای سواری بوده که محورهای سبزوار (محور شاهرود- سبزوار) با ۱۱ مورد بیشترین حوادث ترافیکی را داشته و فیروزه، جغتای، کلات و نیشابور کمترین حوادث را داشته اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به حوادث رخ داده در مشهد نیز اظهار کرد: در این مدت هفت حادثه در محدوده و محورهای مواصلاتی مشهد رخ داد که سه مورد آن با ۲۴ حادثه دیده جاده ای بود و سه مورد مراجعه حضوری با چهار حادثه دیده و یک حادثه شهری با هشت حادثه دیده گزارش شده است.

کاهش بیش از ۲۸ درصدی حوادث

احمدی همچنین به مقایسه آماری حوادث در دور نخست طرح نوروزی ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته پرداخت و گفت: تعداد حوادث استان در این مدت کاهش ۲۸.۹۱ درصدی و تعداد مصدومان نیز کاهش ۷.۰۳ درصدی داشته است.

مراجعه بیش از ۷۰ هزار نفر به ایستگاه های جوانان هلال احمر استان

وی با اشاره به فعالیت حوزه جوانان جمعیت هلال احمر استان در دور نخست سفرهای نوروزی گفت: در این مدت ۸۶۲ نفر روز در ۳۳ پست در سطح استان که ازاین تعداد ۲۶ ایستگاه ثابت و هفت ایستگاه سیارهستند، فعالیت دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اینکه در این مدت بیش از ۷۰ هزار در سراسر استان به ایستگاه های جوانان مراجعه کردند، گفت: از این تعداد ۶۴ هزار و ۴۸۷ نفر به پست های ثابت و ۵هزار و ۵۷۶ به پست سیار مراجعه داشتند.

وی از ۱۱۷هزار و ۶۹۵ مورد خدمت ارائه شده به مسافران نوروزی در ایستگاه های جوانان در استان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد خدمت ۴هزار و ۷۲۹ مورد مربوط به خیمه های نماز، ۱۲ هزار و ۲۸۳ مورد مربوط به ایستگاه های ایمنی و سلامت مسافران، ۲۱ هزار و ۸۱۷ مورد مربوط به فضاهای دوستدار کودک، هشت هزار و ۸۰۳ مورد مربوط به کمپین «بهرفت» (کمپین بهبود رفتارهای ترافیکی) و ۷۰هزار و ۶۳ مورد مراجعه حضوری به پست های جوانان بوده است.

احمدی همچنین از توزیع ۲۶ هزار و ۹۰۱ بروشور، ۲۲هزار و ۲۶۲ نقشه، چهار هزار و ۶۹۲ کارت همیار هلال و ۳۲ هزار و ۵۲۲ مورد دیگر محصولات خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.