گیلان_ مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان ضمن تشریح علل وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های استان گیلان گفت: علاوه بر وزش باد گرم در سراسر استان بی‌احتیاطی مسافران نوروزی از عوامل وقوع آتش‌سوزی محسوب می‌شود.

بی احتیاطی مسافران نوروزی از عوامل آتش گرفتن جنگل‌های گیلان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، عباس صابر با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی استان گیلان در مورد وزش باد گرم در سراسر استان اظهار داشت: وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های استان از دیروز حدود ساعت ۱۰ الی ۱۱ صبح به طور پراکنده گزارش می‌شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارات وارد شده به جنگل‌های استان گیلان به دست نیامده است گفت: شهرستان‌های املش، رودسر، لاهیجان، سیاهکل، ماسال و شفت با آتش‌سوزی جنگل‌ها روبه‌رو بودند.

صابر با اعلام اینکه در حال حاضر بخش عمده آتش‌سوزی‌ها مهار شده است خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نیروهای امداد مشغول لکه‌گیری و خاموش کردن قسمت‌های کوچک مانند کنده‌های درختان هستند.

وی ضمن تشریح علل وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های استان گیلان تصریح کرد: علاوه بر وزش باد گرم در سراسر استان، بی‌احتیاطی مسافران نوروزی و افراد محلی یکی دیگر از عوامل وقوع آتش‌سوزی محسوب می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اطفای حریق جنگل‌های استان ابراز داشت: پس اعلام آتش‌سوزی سازمان‌های منابع طبیعی، هلال احمر و سپاه با کمک نیروهای انسانی بومی اقدام به اطفای حریق کردند.

صابر با اعلام اینکه اطفای آتش‌سوزی جنگل تنها با کمک نیروهای مردمی قابل اطفا بود خاطرنشان کرد: در زمان آتش‌سوزی جنگل تنها به کمک ابزارآلات آتش‌نشانی نمی‌توان آتش را مهار کرد.

وی ضمن خیرمقدم به مسافران نوروزی استان گیلان عنوان داشت: از تمامی مسافران نوروزی می‌خواهیم تا با توجه به شرایط آب و هوایی موجود در گیلان از روشن کردن آتش در جنگل‌ها خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.