مشهد- رئیس جمعیت هلال احمر مشهد از حضور گروه و تیم سلامت‌یار داوطلب این جمعیت در بیمارستان قائم خبر داد و گفت: این گروه به منظور خدمت رسانی به بیماران بستری در بیمارستان قائم مشهد همکاری می کنند که بخشی از این بیماران، مصدومان حوادث نوروزی هستند.

خدمت‌رسانی هلال احمر به بیماران بستری بیمارستان قائم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستادخبری جمعیت هلال احمر مشهد، حسن پرکار اظهار کرد: در طرح نوروزی جمعیت هلال احمر مشهد روزانه ۸۸ نیرو و در مجموع ۵۰۰ نیروی امدادگر و نجاتگر، جوانان و داطلبان به مهمانان نوروزی امام هشتم(ع) خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر مشهد در ایام نوروز ۹۷، ۱۰ پایگاه فعال شهری و جاده‌ای دارد که از این تعداد ۶ پایگاه در حوزه امداد و نجات و ۴ پایگاه در حوزه جوانان است؛ همچنین نیروهای داوطلبان هم در حوزه‌های تخصصی خود به یاری این ۲ گروه دیگر می‌پردازند.

وی افزود: در این پایگاه‌ها روزانه ۸۸ نیروی امداد و نجات، جوانان و داوطلبان شامل ۱۸ نفر در حوزه امداد و نجات، ۳۰ نفر در حوزه جوانان و ۴۰ نفر در حوزه داوطلبان فعال هستند و در مجموع ۵۰۰ نفر شامل ۳۶۰ نیروی امداد و نجات، ۶۰ نیروی جوانان و ۸۰ نیروی داوطلبان در این طرح ۲۰ روزه که از ۲۵ اسفند ماه ۹۶ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ۹۷ ادامه می‌یابد، فعالیت دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر مشهد اظهار کرد: در دور نخست طرح نوروزی امسال که از ۲۵ اسفندماه تا پایان وقت ۴ فروردین ماه بود، ۷ حادثه در حوزه مشهد رخ داد که ۳ مورد حوادث جاده ای با ۲۴ حادثه دیده، ۳ مورد حضوری با ۴ حادثه دیده و یک شهری با ۸ حادثه دیده بوده است.

پرکار ادامه داد: مهم ترین ماموریت اعضاء هلال احمر مشهد مربوط به ۲ عملیات لحظه سال تحویل و سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی بوده که در این ۲ عملیات در مجموع ۶۰۰ نیروی امدادی، داوطلبان و جوانان حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.