زنجان-مدیرکل دفتر هماهنگی مجامع و امور استان‌های سازمان جمعیت هلال احمر از کاهش حدود ۵ تا ۶ درصدی سوانح جاده‌ای در ایام نوروز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

کاهش ۶ درصدی سوانح جاده‌ای در نوروز امسال

به گزارش قدس آنلاین، حمید ره‌انجام بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از پست‌های امدادی شهرهای ابهر، خرم‌دره و زنجان، در جمع خبرنگاران از کاهش حدود ۵ تا ۶ درصد سوانح جاده‌ای در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: این آمار با توجه به توصیه‌های پلیس و نیز رعایت دقیق قوانین راهنمایی و رانندگی در ایام پیک سفر از جمله نوروز می‌تواند بیش از پیش کاهش یابد.

وی ادامه داد: در ایام نوروز امسال، آمارها حاکی از افزایش ۱۲ درصدی تعداد سفرها دارد، به همین خاطر کاهش آمار سوانح جاده‌ای در حالی که افزایش تعداد سفرها را شاهد هستیم، می‌تواند نویدبخش حرکت به سمت بهبود رفتار ترافیکی باشد.

مدیرکل دفتر هماهنگی مجامع و امور استان‌های سازمان جمعیت هلال احمر از فعالیت ۱۳۰۰ پایگاه سازمان جمعیت هلال‌احمر در سطح کشور خبر داد و تصریح کرد: این جمعیت همواره در ایام نوروز حضور پررنگ‌تری نسبت به سایر ایام دارد، به همین خاطر این فعالیت‌ها و ارائه خدمات به هموطنان از سوی این جمعیت از ۲۵ اسفندماه پارسال آغاز شده و تا ۱۵ فروردین‌ماه امسال ادامه خواهد داشت.

ره‌انجام از نیروی انسانی به‌ویژه داوطلبان و امدادگران به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند این جمعیت یاد کرد و گفت: با بازدیدی که در این سفر از پست‌های امدادی شهرهای خرم‌دره، ابهر و زنجان به عمل آوردیم، اشتیاق و شور و نشاط جوانان را در خدمات‌رسانی به مردم به عینه دیدیم و این انگیزه بالای خدمات‌رسانی در هنگام امدادرسانی به هموطنانی که دچار سانحه شده‌اند می‌تواند مؤثر باشد.

وی یکی از اقدامات جدی این سازمان در سال جدید را تقویت حوزه امداد و نجات عنوان و اظهار کرد: تقویت حوزه امداد و نجات قبل از آغاز طرح نوروزی در دستور کار بود که متاسفانه به دلایلی موفق به این کار نشدیم و در حال حاضر تقویت حوزه امداد و نجات بعد از ایام تعطیلات به تدریج در حال انجام است. از طرفی خرید سه فروند بالگرد در دستور کار است که پیش‌بینی می‌کنیم تا تیرماه امسال به این مجموعه اضافه شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی مجامع و امور استان‌های سازمان جمعیت هلال احمر همچنین با یادآوری کمک‌رسانی و امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه، از جمع‌آوری ۶۳ میلیارد تومان کمک‌های مردمی برای خرید لوازم خانگی به خانواده‌های آسیب‌دیده در این حادثه خبر داد و گفت: یکی از نقاط قوت در این کمک‌ها، هنرمندان بودند که همیشه از جایگاه ارزشمندی در بین مردم برخوردارند و امیدواریم این همراهی همیشه تداوم داشته باشد.

ره‌انجام در خصوص فعالیت‌های یک سال گذشته این جمعیت در حوزه بین‌المللی نیز خاطرنشان کرد: حادثه‌ای که سال گذشته در خارج از کشور رخ داد و جمعیت هلال‌احمر نیز تا به امروز کمک‌رسانی‌های خود را در این زمینه ادامه می‌دهد، مربوط به مردم مسلمان میانمار است که این کمک‌ها در حال حاضر در نقطه صفر مرزی بین بنگلادش و میانمار انجام می‌شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.