گیلان - رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به وقوع ۱۴ فقره تصادف منجر به فوت در جاده‌های گیلان گفت:‌ در دور نخست سفرهای نوروزی به گیلان،‌ ۱۸ نفر بر اثر وقوع تصادف جان خود را از دست دادند.

‌ ۱۸ کشته در جاده‌های گیلان در دور نخست سفرهای نوروزی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پلیس گیلان ،سرهنگ حسین محمدپور اظهار داشت: در دور نخست سفرهای نوروزی به استان گیلان ۱۸ نفر در اثر وقوع تصادفات جان خود را از دست دادند که بیشتر این تصادفات بین ساعات ۲۰ تا ۴ بامداد اتفاق افتاده‌اند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان افزود: بر اساس گزارشات و اطلاعات موجود،‌ تاکنون دو عامل انحراف به چپ خودروها و سبقت‌های غیرمجاز از علل اصلی وقوع تصادفات منجر به فوت در جاده‌های گیلان است.

وی با تاکید بر اینکه تجاوز به چپ خودروها جزء تخلفات حادثه ساز محسوب می‌شود گفت: تخلفات حادثه‌سازی همچون عجله و شتاب در هنگام رانندگی، عدم هوشیاری و عدم دقت رانندگان وسائط نقلیه‌ بیشترین علت وقوع حوادث جاده‌ای گیلان است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان‌ بیان داشت:‌ با توجه به اینکه تصادفات منجر به فوت بیشتر در ساعت‌های اولیه شب تا بامداد رخ می‌دهد انتظار داریم مسافران در صورت خستگی و خواب‌آلودگی از رانندگی خودداری کنند.

محمدپور به وضعیت ترافیکی امروز محورهای ورودی و خروجی استان نیز اشاره کرد و افزود: از صبح امروز یعنی ۶ فروردین از سمت محور منجیل به رودبار شاهد ترافیک شدید و حجم ورود بسیار زیاد خودروها به داخل استان گیلان هستیم.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان تصریح کرد:‌ در کمربندی آستارا نیز از صبح امروز شاهد ورود و خروج تعداد بسیار زیادی از خودروها هستیم به‌طوری‌که طول ترافیک یاد شده در برخی ساعات به ۲ کیلومتر هم رسیده است.

وی به ترافیک سنگین در ورودی شهرهایی نظیر تالش و بندرانزلی نیز اشاره کرد و ابراز داشت:‌ ‌در کلیه جاده‌های مبادی ورودی و خروجی مابقی شهرستان‌های استان گیلان نیز از صبح امروز شاهد تردد ‌و تراکم بسیار زیاد خودروها هستیم.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: حجم ترافیک در میدان شهید املاکی لنگرود ورودی از سمت لاهیجان تا منطقه تالش‌محله سنگین است و ‌هم‌اکنون این محور با تردد بسیار زیاد انواع وسائط نقلیه روبه‌رو است.

محمدپور با تاکید ویژه به رانندگان نسبت به رعایت قوانین و مقررات بیان داشت:‌ بستن کمربند ایمنی برای همه سرنشینان خودرو از مواردی است که به‌شدت توسط پلیس کنترل می‌شود بنابراین انتظار داریم رانندگان نسبت به اعمال آن اهتمام ورزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.