مشهد- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: شامگاه دوشنبه ششم فروردین ماه ۶۱ مسافر و زائر بارگاه منور رضوی در محور نیشابور- مشهد در طوفان گرفتار شده بودند که امدادرسانی به این افراد از ساعت ۲۱ شب گذشته تا ۸ صبح امروز به طول انجامید.

امدادرسانی ۱۱ ساعته به ۶۱ زائر گرفتار در طوفان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد خبری جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، ‌ اسماعیل بهمن آبادی در توضیح این خبر اظهار کرد: ۶۱ زائر امام رضا(ع) که در مسیر منتهی به مشهد و در محور نیشابور- مشهد به علت طوفان، بارش باران و لغزندگی شدید دچار مشکل شده بودند توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر نیشابور مورد رسیدگی و اسکان اضطراری قرار گرفتند و با وجود وضعیت بسیار بد و نامناسب جوی هیچ مصدومی نداشتیم.

وی در ادامه به دیگر حوادث مربوط به مه شب گذشته اشاره کرد و گفت: در حادثه دیگر که شب گذشته در کیلومتر ۲۳ محور فاروج-قوچان به وقوع پیوست، یک دستگاه خودروی پراید به دلیل لغزندگی ایجاد شده در جاده به علت بارندگی شدید و همچنین مه‌گرفتگی جاده و عدم دید کافی با یک عابر پیاده که در حال گذر از عرض جاده بود برخورد کرد.

بهمن آبادی ادامه داد: نیروهای امدادی پست امامزاده سلطان ابراهیم(ع) قوچان به یاری این فرد مصدوم شتافتند، اما پس از انجام معاینات اولیه علائم حیاتی در این فرد حادثه دیده مشاهده نشد. وی که جان خود را در این حادثه از دست داد، توسط نیروهای امدادی این پست در کاورهای حمل جسد هلال احمر گذاشته شد و تحویل نیروهای سازمان فردوس‌های شهرداری قوچان داده شد.

وی با اشاره به امدادرسانی دیگری در شب گذشته به یک بانوی ۴۲ ساله دچار برق گرفتگی در منزل مسکونی در خلیل‌آباد اشاره کرد و افزود:‌اقدامات اولیه درمانی بر روی این خانم حادثه‌دیده توسط نیروهای امدادگر و نجاتگر پایگاه امداد و نجات شهدای کُندر خلیل‌آباد صورت پذیرفت و وی جهت سیر تکمیلی مراحل درمانی به بیمارستان خاتم‌النبیاء(ص) این شهرستان انتقال یافت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در زمینه دیگر امدادرسانی شب گذشته که در کیلومتر ۱۲ محور خلیل‌آباد-بردسکن انجام شد، گفت: در این ساعت یک آقای ۲۱ ساله به علت جراحت و خونریزی دست و ساعد مراجعه حضوری به شهدای کُندر این شهرستان مورد مداوای سرپایی توسط نیروهای امدادگر و نجاتگر این پایگاه امدادی قرار گرفت، اما با توصیه نیروهای امدادی جهت اقدامات تکمیلی درمانی به بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) مراجعه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.