بجنورد- استاندار خراسان شمالی با بیان این که حمایت از کالای ایرانی با افزایش کیفیت و رقابت پذیری تولیدات داخلی میسر است، گفت: مردم هم باید به برندهای داخلی اعتماد و از آن ها حمایت کنند.

حمایت از کالای ایرانی با افزایش کیفیت و رقابت پذیری تولیدات داخلی میسر می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدرضا صالحی در حاشیه بازدید از نمایشگاه سوغات، صنایع دستی و خدمات گردشگری در تفرجگاه باباامان بجنورد با اشاره به لزوم حمایت از کالای ایرانی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال تعیین شده است، تصریح کرد: تحقق این هدف از یک سو مستلزم این است که تولیدکنندگان ما با درنظرگرفتن اصول درون زایی و برون گرایی در اقتصاد مقاومتی، کالاهایی تولید و عرضه کنند که به لحاظ قیمت و کیفیت قابل رقابت با کالاهای خارجی مشابه باشد و از سوی دیگر، مردم نیز به برندهای داخلی و تولیدکنندگان ما اعتماد کنند و تدریجا از خرید کالاهای خارجی خودداری کنند تا رونق تولید و اشتغالزایی بیشتر را در کشور شاهد باشیم.  

وی افزود: سال ۹۶ تولید و اشتغال زایی مدنظر بود و امسال با حمایت مردم از تولید داخلی، پایداری اشتغال ایجاد می‌شود.

صالحی به بخشی از الزامات تحقق شعار سال اشاره و تصریح کرد: همان گونه که در سیاست های اقتصاد مقاومتی تأکید شده، این اقتصاد دارای دو ویژگی اساسی است که ابتدا درون‌زا بودن آن مدنظر بوده و توجه به تولیدکنندگان داخلی حائز اهمیت است.

وی برون گرا بودن را دیگر شاخصه‌ اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: محصولات تولیدکنندگان ما باید از لحاظ قیمت و کیفیت قابل رقابت با اجناس خارجی باشد.

صالحی از دیگر الزامات تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی را حمایت مردم بیان کرد و افزود: مسیر دوم تحقق شعار امسال حمایت و توجه ویژه مردم به کالاها، برندها و تولیدکنندگان داخلی است که اگر این امر محقق نشود، پایداری تولید از دست خواهد رفت.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به وجود صنایع‌دستی برجسته در استان و نیز برگزاری نمایشگاه‌های نوروزی در حمایت از این تولیدات بومی گفت: مردم خراسان شمالی می‌توانند با حمایت، خرید و تبلیغ خود از این صنعت مسبب تولید اشتغال پایدار برای هم استانی‌های خود شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.