یزد - رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان گفت : بهزیستی اردکان بیش از دو هزار معلول و ۳۰۰ خانوار نیازمند شهرستان را تحت پوشش و حمایت خود قرار داده است .

ارائه خدمات توانبخشی بهزیستی اردکان به ۲ هزار معلول

امیر ولی عضدزاده در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارداشت: در حال حاضر سازمان بهزیستی یگانه و تنها مرکز تخصصی ارائه کننده خدمات توانبخشی دولتی در کشور است که براساس وظایف قانونی خود ، خدمات مختلفی را به معلولان ،نیازمندان وسالمندان ارائه می دهد ، این سازمان همچنین سازمانی است که پا به پای مردم و همراه با رشد و تکامل آنان در عرصه های مختلف ، خدمات متنوع و گونانی را به آحاد جامعه ارائه می دهد.

وی افزود : ارائه خدمات حمایتی و توانبخشی به ۲۳۰۰ نفر از معلولان و خانواده های نیازمند، فعالیت بیش از ۴۰ مرکز روزانه و شبانه روزی در شهرستان اردکان با مجوز بهزیستی، پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و تسهیلات مشاغل خانگی به ۱۰۷ نفر از مددجویان، برگزاری بیش از ۶۶ دوره آموزشی آگاهسازی پیشگیری از معلولیتها ، پیشگیری از اعتیاد ، مهارتهای زندگی ، آموزش خانواده ، آموزش پیش از ازدواج برای جامعه هدف بهزیستی از مهمترین اقدامات این اداره در سالی که گذشت است.

 عضدزاده در خصوص اجرای غربالگری شنوایی نوزادان نیز گفت : اجرای غربالگری شنوایی نوزادان با پوشش ۱۰۰ درصدی و اجرای طرح پیشگیری از آمبلیوپی (تنبلی چشم) کودکان ۳ تا ۶ ساله شهرستان برای۳هزارو ۴۵۳ کودک انجام شده است .

این مسئول در خصوص اجرای برنامه پیشگیری ازاختلالات ژنتیک نیز تصریح کرد: اجرای طرح پیشگیری از اختلالات ژنتیک نیز در این شهرستان انجام شده و  ۴۵۰ نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند .

عضد زاده درخصوص فعالیت مهد های کودک این شهرستان گفت : ۱۷ مهد کودک شهری و روستایی و یک آدینه مهد با مجوز بهزیستی در شهرستان فعالیت دارند.

 وی از رسیدگی  به ۷۷۸ پرونده طلاق و مداخله در اورژانس های اجتماعی  در این اداره خبرداد و افزود:  پیگیری و جلب مشارکت خیرین در زمینه پیشرفت ۳۵ درصدی ساختمان سازی مرکز اختلالات بلع و تغذیه و دندانپزشکی معلولین ذهنی ، تشکیل و ثبت بنیاد فرزانگان و افتتاح فاز دوم مرکز تحقیقات سالمندی اردکان با حضور وزیرمحترم تعاون کار ورفاه اجتماعی از مهمترین برنامه های بهزیستی اردکان در سال ۹۶ بوده است.

بهزیستی اردکان بیش از دو هزار معلول و ۳۰۰ خانوار نیازمند شهرستان را تحت پوشش و حمایت خود دارد و خدمات خود را از طریق ۱۷ مهد کودک ، ۱۱ مرکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی و ویزیت در منزل، ۱۰ موسسه فعال در حوزه پیشگیری و سه موسسه خیریه همکار به آحاد مردم و مددجویان ارائه خدمت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.