یاسوج-مشاور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام ۱۱ نجاتگر این جمعیت از استان‌های زنجام و کهگیلویه و بویراحمد به ارتفاعات دنا و به محل سقوط هواپیمای ای.تی.آر خبر داد.

۱۱ نجاتگر هلال احمر عازم ارتفاعات دنا شدند

به گزارش قدس آنلاین، مسعود مثنوی در گفت‌وگویی اظهار داشت: در سی‌ و نهمین روز عملیات امدادی حادثه سقوط هواپیمای "تهران -یاسوج" تعداد ١١ نفر از نجات گران استان‌های زنجان و کهگیلویه و بویراحمد به محل حادثه اعزام تا با شب مانی عملیات جست‌وجو را ادامه دهند.

مشاور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر عنوان کرد: این تیم‌ها به مدت ۴ شب در محل حادثه حضور و عملیات جست‌وجو را انجام می‌دهند و پس‌ از آن تیم‌های جدید به منطقه اعزام می‌شوند.

مثنوی ابراز کرد: برای این تیم‌های تخصصی، امکانات و تجهیزات اسکان با برپایی کمپ اسکان کوهستان پیش‌بینی‌شده که شب‌ها در نزدیکی محل حادثه اسکان و روزها عملیات جست و جو را انجام می‌دهند.

مثنوی بیان کرد: یک فروند بالگرد امدادی سازمان امداد و نجات تا پایان عملیات در استان مستقر بوده و نسبت به عملیات امدادرسانی هوایی و انتقال نیروهای امدادی و تجهیزات موردنیاز اقدام می‌کنند.

وی افزود:  از ابتدای عملیات امدادرسانی در ارتفاعات دنا و در طول ٣٩ روز عملیات تاکنون،‌ تعداد ١٥٥ تیم امدادی مشتمل بر ٦٥ نفر از نجاتگران و اعضای تیم‌های واکنش سریع هلال‌احمر از استان‌های اصفهان، فارس، کهگیلویه وبویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، مرکزی، البرز،‌ آذربایجان شرقی،‌همدان،‌زنجان ،‌ سازمان امداد و نجات، کوهنوردان یخ و برف فدراسیون کوهنوردی، ارتش و نیروهای مردمی و محلی با قریب به ۱٥ سورتی پرواز بالگردهای امدادی جمعیت هلال‌احمر به منطقه اعزام و عملیات جست‌وجو و انتقال پیکر جان‌باختگان را انجام داده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.