اصفهان- استاندار اصفهان گفت: اگر در نرخ ارز تعصبات را کنار بگذاریم راه برای توسعه کیفی و کمی تولیدات داخلی باز شده و قاچاق کاهش چشمگیری پیدا می کند.

راه برای توسعه تولیدات داخلی باز شود

قدس آنلاین، گروه استان ها- راضیه کشاورز: مقام معظم رهبری در نوروز ۹۷ شعار امسال را «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند و تاکید داشتند: «حمایت از کالای ایرانی فقط مربوط به مسئولان نیست، آحاد ملّت همه می‌توانند در این زمینه کمک بکنند و به معنای واقعی کلمه وارد میدان بشوند.»  

نامگذاری سال جدید یعنی امسال هم اقتصاد مسأله اصلی کشور است، بی شک رشد و پیشرفت هر کشور با حمایت از کالاهای تولید آن کشور به وجود می آید.

حمایت از تولید ملی در گرو سیاست گذاری های جدید است و برای تحقق شعار امسال باید ریل گذاری مناسبی انجام شود  و با مدیریت جهادی، اتکا به تولید داخل و جداشدن از وابستگی به محصولات خارجی جامه عمل به آن پوشاند.

تولید داخل و حمایت همه جانبه از آن سازنده ترین راه برای شکوفایی و بالندگی کشور است؛ اگر چه جنگ اقتصادی سالهاست که در پوشش تحریم ها زیرمجموعه های مختلف اقتصادی ما را هدف گرفته اما ابزارهای پیروزی در این تقابل توجه و اتکا به توانمندی ها و تولید داخل است.

استاندار اصفهان در این باره به خبرنگار قدس آنلاین گفت: اگر در نرخ ارز تعصبات را کنار بگذاریم راه برای توسعه کیفی و کمی تولیدات داخلی باز می شود قاچاق کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

محسن مهرعلیزاده با تاکید بر حمایت از تولید داخل با استقاده از راهکارهای قانونی، تصریح کرد: مجموعه های تصمیم گیر در وزارت صنعت، معدن و تجارت، همچنین سایر بخش ها باید با حمایت از تولید داخلی برای تحقق شعار سال تلاش کنند.

وی افزود: در استان اصفهان طی سال ۹۶برنامه‌هایی در راستای حمایت از تولید داخلی داشتیم تا از صنایع داخلی در چارچوب اقتصاد مقاومتی حمایت کنیم، امسال نیز با حداکثر توان از تولید داخلی حمایت خواهیم کرد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: با محدود کردن واردات کالا می توان محصولات داخلی را با قیمت پایین‌تری تأمین و عرضه کرد تا رغبت مردم نسبت به خرید این کالاها افزایش یابد.

وی با تاکید بر حفظ کیفیت کالای ایرانی همزمان با ایجاد تسهیلات پولی و مالی برای تولیدکنندگان، گفت: سیاست ما این نیست الزاماتی ایجاد شود که کالای خارجی به هیچ عنوان خریداری نشودبلکه باید با در نظر گرفتن سیاست‌های تشویقی، روندی را برای خرید کالای ایرانی ایجاد کنیم.

مهرعلیزاده اظهارکرد: سیستم‌های اداری باید اینگونه باشد که تا وقتی کالای ایرانی هست نباید سراغ خرید خارجی رفت، باید در چارچوب اقتصاد مقاومتی جلساتی برای حمایت از تولید ایرانی برگزار و تسهیلاتی برای بخش‌های مختلف تولیدی در نظر گرفته شود.

وی با اعلام اینکه در استان اصفهان ۸ هزار واحد تولید کننده فعالیت می کنند، گفت: با رغبت و انگیزه‌ای که شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی به وجود خواهد آورد، زمینه‌ای فراهم می‌شود تا بازار کالای ایرانی بهتر از گذشته شده و تولیدکنندگان حجم بیشتری محصولات داخلی تولید کنند.

به گزارش قدس آنلاین، روزهای باقی مانده تا پایان سال ۹۷ هم به سرعت می گذرد و این حمایت ها و اقدامات عملیاتی است که می تواند رنگ و بوی کارآمدی به تولید کشور دهد.

بهبود فضای کسب و کار و حمایت نکردن از تولید داخل مهمترین چالش پیش روی هر کشوری است و لازمه غلبه بر این چالش حمایت از کارآفرینان، خرید کالای ایرانی و استفاده از تمام ابزارهای مالی، سیاسی و حاکمیتی است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.