وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از خیز بزرگ اجرای طرح اشتغال فراگیر از اردیبهشت ماه سال ۹۷ خبر داد و گفت: نتایج این طرح در سال پیشرو به خوبی قابل رویت خواهد بود.

خیز بزرگ اجرای طرح اشتغال فراگیر از اردیبهشت ماه سال ۹۷

به گزارش قدس آنلاین، علی ربیعی با بیان این که ایجاد اشتغال اولویت اصلی دولت در سال های ۹۵ و ۹۶ بوده و این روند در سال جاری نیز تداوم خواهد داشت اظهارداشت: هرچند نتیجه اشتغال افزایی رفع بیکاری است ولی اشتغال و بیکاری دو مقوله جدا از هم هستند.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت به رغم تمامی تلاش ها هنوز نتوانسته بر پدیده بیکاری غلبه کند اما در زمینه ایجاد اشتغال به نسبت موفق عمل کرده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اجرای طرح های مرتبط با بحث اشتغال از قبیل رشد فراگیر اشتغال، کاج، آموزش در محیط واقعی کار و غیره افزود: امید می رود با توجه به برنامه ریزی و ایجاد بسترسازی های لازم سال پیشرو، سال پر رونقی در بحث اشتغال افزایی در کشور باشد.

ربیعی از تخصیص ۳۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه اشتغال فراگیر و روستایی طی سال گذشته در کشور خبرداد و اظهارداشت: بیش از سه هزار میلیارد تومان طرح از این محل به بانک ها ارسال و هم اکنون در حال بررسی است.

وی همچنین از خیز بزرگ اجرای طرح اشتغال فراگیر از اردیبهشت ماه سال ۹۷ خبر داد و گفت: نتایج این طرح در سال پیشرو به خوبی قابل رویت خواهد بود.

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی با بیان اینکه رشد اشتغال فراگیر و کاج از طرح های مورد تجربه جهانی است، افزود: خروج از بن بست رکود و رشد اقتصادی مستلزم سیاست مداخله در بازار کار است که طرح کاج (کارانه اشتغال جوانان) با این هدف در جامعه به مرحله اجرا در آمد.

وی ادامه داد: برای ایجاد اشتغال در سال ۹۷ با احتساب منابع اشتغال روستایی بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که از این میزان ۲۰ هزار میلیارد تومان مربوط به طرح رشد اشتغال فراگیر است.

ربیعی گفت: این وزارتخانه جدا از اقدامات متنوع در بحث اشتغال افزایی فعالیت های زیادی طی سال های گذشته در حوزه های مختلف انجام داده است.

وی افزود: اجرای طرح بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل به مدرسه، حمایت های اجتماعی بیشتری از معلولان، قرارگیری فقرای شهری زیر چتر بیمه، افزایش سه برابری حقوق افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی و بسیاری موارد دیگر از جمله این عملکردهاست.

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی ضمن اشاره به نابرابری ساختاری در کشور تصریح کرد: تدوین و اجرای برنامه های توسعه در ایران به سال های دهه ۴۰ منوط می شود.

وی گفت: شروع این برنامه ها همراه با نابرابری و تحریک مهاجرت از روستا به شهر بوده است.

ربیعی افزود: جدا از این صنعتی شدن در کشور مبتنی بر مزیت های منطقه ای، روستایی و محلی نبوده و به شدت روند مهاجرت روستایی و نابرابری را در جامعه دامن زده است.

وی در ادامه یادآورشد: برای رفع نابرابری در جوامع شهری و روستایی باید برنامه ریزی معکوس و تلاش مضاعفی در سطح مملکت صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.