مشهد- مدیر مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اینکه حدود ۳۵ درصد تماس ها به هلال احمر استان منجر به عملیات می‌شود از کاهش ۳۰ درصدی تلفن های مزاحمتی به این جمعیت خبر داد.

کاهش ۳۰ درصدی تلفن های مزاحمتی به هلال احمر خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد خبری جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، حسن گودرزی به مقایسه ای آماری تماس های گرفته شده به مرکز هماهنگی و کنترل عملیات این جمعیت (EOC) از تاریخ ۲۴ اسفندماه ۹۶ تا ۸ فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته پرداخت و گفت: تعداد کل تماس های ۲۴ اسفند ۹۵ تا پایان این سال ۱۰۶هزار و ۹۴۴ تماس بوده که تنها ۶ تماس به این مرکز منجر به عملیات شد و تعداد کل تماس های ۲۴ اسفند۹۶ تا پایان این سال نیز ۸۳ هزار و ۴۳۶ تماس بود که ۹ مورد از این تماس ها منجر به عملیات شد.

وی با اشاره به مقایسه آمار تماس ها به مرکز EOC استان از ابتدای فرودین ماه تا هشتمین روز این ماه در سال های ۹۶ و ۹۷ افزود: در فروردین ماه سال گذشته ۱۴۸ هزار و ۳۷۳ تماس به این مرکز صورت گرفت که ۲۱ تماس منجر به عملیات شد و در سال جاری نیز تعداد تماس ها به ۶۲ هزار و ۹۲۴ تماس انجام شد که ۳۱ تماس منجر به عملیات شده است.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به آمار مزاحمت‌های سامانه تلفنی ۱۱۲، عنوان کرد: روزانه به طور میانگین هزار و پانصد تماس با سامانه تلفنی ۱۱۲ جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گرفته می‌شود که متأسفانه بیش از ۸۰ درصد این تماس‌ها مزاحمت تلفنی بوده و کمتر از ۲۰ درصد آن تماس‌های حقیقی و حادثه‌ای بوده است.

وی تصریح کرد: این اقدام ناشایست سبب عدم و تأخیر حضور نیروهای امدادگر و نجاتگر در صحنه‌های مورد نیاز شده و در چنین مواقعی امکان امدادرسانی به حادثه‌دیدگان حقیقی ناممکن می‌شود.

گودرزی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در طرح نوروزی امسال میزان مزاحمت ها و تداخل تلفنی ۳۰ درصد کاهش داشته است، گفت:‌ کاهش این تلفن ها نشان از افزایش فرهنگ عمومی و حقیقی شدن تلفن های ورودی به مرکز EOC است.

گودرزی تأکید کرد: بیشتر تماس‌های تلفنی از سوی کودکان بوده و از والدین درخواست داریم که مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند تا در امر خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان حقیقی به مشکل نخوریم.

وی از ایجاد خط بی سیمی مشترک بین اورژانس و هلال احمر خبر داد و گفت:‌ این خط مشترک به منظور پوشش و پشتیبانی بهتر امدادرسانی به حوادث در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.