خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان این که خرید کالاهای ایرانی باید از مسئولان شروع شود اظهار داشت: مسئولان نیز اگر کاری در این زمینه انجام داده‌اند اعلام کنند تا این موضوع در حد شعار باقی‌نماند.

مسئولان حمایت از کالای ایرانی را از خودشان شروع کنند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب این هفته نماز جمعه تهران، ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام هادی(ع) و حضرت جوادالائمه و ولادت امیرالمومنین امام علی(ع)، گفت: دوشنبه هفته آینده سالروز رحلت حضرت زینب(س) است که پیشاپیش این مصیبت بزرگ را تسلیت عرض می‌کنم.

وی با بیان این که امامت منصبی الهی است، ادامه داد: امامت چیزی نیست که مردم جمع شوند و رای بدهند و امام معصوم را انتخاب کنند، امام معصوم منصوب از طرف خداوند است و خداوند می‌داند که رسالت، امامت و نبوت را به چه کسی بدهد. خداوند فردی را که نیازهای مردم را بداند و بتواند به آنها پاسخ بدهد را انتخاب می‌کند که بالاترین نیاز مردم علم و دانش است. لذا جانشین پیغمبر(ص) باید به نیازهای علمی مردم جواب به‌دهد که این فرد پس از حضرت محمد(ص) امیرالمومنین علی(ع) است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با تاکید بر این که مهمترین مشی امیرالمومنین علی(ع) که در راه آن شهید شد عدالت بود، افزود: امام علی(ع) سعی می‌کرد درباره بیت‌المال همه مردم از آن استفاده کنند و توقعات بیجا را رد می‌کرد ولو این که جنگی به مانند جمل در این راه ایجاد شود، او تسلیم افرادی که توقع بیجا داشتند نمی‌شد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان این که یک بعد بیت‌المال بودجه است، اضافه کرد: باید دولت و مجلس در ارتباط با بودجه مراقب باشند تا نیاز همه مردم با بودجه برطرف شود، بودجه مانند خونی است که در بدن انسان جریان دارد که باید به همه اعضای بدن برسد.

وی با بیان این که یکی از بعدهای دیگر عدالت نگهداشتن حرمت اشخاص است، عنوان کرد: یکی دیگر از بعدهای افرادی که جانشین پیامبر(ص) می‌شوند اهتمام به تعلیم و تربیت است،

آیت‌الله موحدی کرمانیگفت: نهج‌البلاغه پر از خطابه و نامه‌هایی است که در آن امام علی(ع) پیوسته نصیحت می‌کند و این به آن دلیل است که نباید نصیحت کردن را فراموش کنیم. امام علی(ع) به محض این که مطلع می‌شدند در نظام حکومتی او زمامداری لغزشی پیدا کرده فوراً نامه می‌نوشتند و تذکراتی به آنها می‌دادند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با تاکید بر این که همواره از نصیحت کردن نباید غافل شد، ادامه داد: اگر امروز آمار طلاق در کشور بالا رفته است به دلیل این است که جوانان مشکلات زندگی را نفهمیده‌اند و از نصایح دلسوزانه پدر و مادر خود بهره نگرفته‌اند. در همین اعیاد و سفرها چه خوب بود که انسان‌ها در تجمعات خانوادگی یکدیگر را نصحیت، ارشاد و هدایت کنند.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان این که امیرالمومنین(ع) به جهاد اهمیت زیادی می‌داد، خاطر نشان کرد: این موضوع باید الگو باشد البته به حمدالله اینگونه هست و از همین طریق بود که ملت ایران از ذلت استکبار خارجی و سلطه داخلی نجات پیدا کرد. البته جهادوظیفه سنگینی است که باید کتاب‌های مختلفی در این باره نوشته و نصایح امیرالمومنین نیز مورد ملاحظه قرار گیرد.

وی یکی دیگر از مشی‌های امام علی(ع) را جرات ایستادن در برابر فتنه‌گران دانست و اظهار داشت: امام علی(ع) در زمان خود با خوارج روبرو بود که در جنگ صفین زمانی که دیدن معاویه قرآن‌ها را بر سر نیزه قرار داده دست از جنگ کشیدن و به امام علی نیز گفتند که اگر با معاویه بجنگی ما نیز با تو مبارزه می‌کنیم. امام علی(ع) با چنین فتنه‌گرانی روبرو بود که داعشی‌ها نیز امروز دنباله رو همان خوارج هستند و دل امیرالمومنین را خون کرده‌اند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در اولین روز سال نو در مشهد مقدس، گفت: باید به نکاتی که مقام معظم رهبری اشاره کرده‌اند توجه شود و آنها را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تاکید بر این که خرید کالاهای ایرانی اقتصاد کشور را تقویت می‌کند، ادامه داد: خرید کالای ایرانی باعث می‌شود چرخ‌های تولید داخلی به جای چرخ‌های تولید خارجی به حرکت در آید و باید هر خریدار کالای ایرانی احساس کند که با خرید این کالاها به چرخه تولید داخلی کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: مسئولان نیز بر روند و کیفیت کالاهای ایرانی نظارت داشته باشند تا این کالاها بتواند با کالاهای خارجی رقابت کند و طبعاً اگر چنین شود فرهنگ توجه به کالاهای خارجی و بازار قاچاق از رونق می‌افتد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان این که خرید کالاهای ایرانی باید از مسئولان شروع شود اظهار داشت: مسئولان نیز اگر کاری در این زمینه انجام داده‌اند اعلام کنند تا این موضوع در حد شعار باقی‌نماند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در پایان با اشاره به فرا رسیدن زمان برگزاری اعتکاف گفت: اعتکاف عملی ارزنده است و فرصت مناسبی است که در فضای عبادت قرار بگیریم و اعتکاف برکات زیادی دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.