مشهد- امام جمعه موقت مشهد مقدس گفت: قبیله گرایی و باندبازی یک سم مهلک است و باید از آن پرهیز شود.

مسئولان از «قبیله‌گرایی» و «باندبازی» پرهیز کنند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی و در جمع زائران و مجاوران اظهارداشت: قلب انسان اگر از معنویان قرآن و دعا و نماز شب و زیارت رجبیه و مناجات شعبانیه مملو باشد انسان را به اوج آسمان می‌رساند و وی را از غفلت نجات داده و قلبی نورانی به وی اهدا می‌کند که بر تمامی غرایز انسانی نیز حکومت می‌کند.

امام جمعه موقت مشهدمقدس افزود: ماه‌های رجب و شعبان و رمضان برای معنوی‌سازی انسان بسیار مساعد و زیبا است و انسان باید این ایام را قدر بداند؛ برای اینکه قلب از غفلت جدا شود این ایام را مناسب بدانید.

حجت‌الاسلام فرزانه در ادامه با اشاره به اینکه ملت ایران در حوادث ۴۰ سال اخیر ایمان عمیق و غیرت دینی و شجاعت و درک صحیح از حوادث را به رخ کشیده‌اند تصریح کرد: کار مناسب با موقعیت و هدف والاداشتن و نوآوری در دستیابی به هدف و اتحاد و انسجام شناخت دشمن نیز از دیگر ویژگی‌های ملت ایران در این مدت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی اظهار داشت: تمام اینها تابلوی زیبایی از این ملت را ترسیم کرده است؛ این ملت دارای کشوری است با چند میلیون دانشجوی فارغ التحصیل که در روز نخست این سال وصف آن را از مقام معظم رهبری شنیدید و بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشور تاکید شد.

حجت‌الاسلام فرزانه با اشاره به اینکه این ملت در طول این ۴۰ سال از دو رهبر الهی برخوردار بوده خاطرنشان کرد: این ملت در کنار این مسائل، دارای یک قانون اساسی است که مردمسالاری را تضمین کرده و از سوی دیگر ظرفیت بالایی در این قانون اساسی پیش بینی شده است.

وی افزود: این ملت اما پس از ریاست جمهوری مقام معظم رهبری دولت‌های متعددی را تجربه کرده است؛ در طول این چند دهه که این دولت‌ها حاکم بوده‌اند، مقام معظم رهبری روی چند اصل تاکید داشتند که ثابت بودند؛ اصل نخست این بود که فرمودند خصومت آمریکا با ما تمام نشدنی است و اگر کسی خلاف این تصور را دارد اشتباه می‌کند و این دشمنی در چهره‌های گوناگون رخ نمایی می‌کند و اشتباه است که فکر کنیم با مذاکره با آمریکا می‌توان مشکلات را حل کرد و لحظه به لحظه باید مراقب باشیم و از خدعه آنها غافل نباشیم.

امام جمعه موقت مشهد تاکید کرد: اصل دوم این است که رهبری در این مدت تاکید زیادی داشته‌اند که توان نظامی و رزمی به روز نگه داشته شود؛ اصل سوم مورد تاکید مقام معظم رهبری اولویت مسائل اقتصادی و معیشتی و مبارزه با فساد و تلاش برای قسط و عدل و عدالت است.

حجت‌الاسلام فرزانه اظهار داشت: همه دولت‌ها کار کرده‌اند اما در مسئله حل مشکلات معیشتی مردم و رفع تبعیض و برقراری عدالت چقدر موفق بوده‌اند؟ در مسائلی مانند امنیت و سیاست خارجی و هسته‌ای رشد داشته‌ایم و در غلبه بر دشمن در منطقه رشد داشته‌ایم و صنایع نظامی را نیز رشد داده‌ایم اما در عدالت و حل مشکلات معیشتی چقدر رشد داشته‌ایم و چقدر عدالت گسترده شده است؟

وی ادامه داد: برخی می‌خواهند همه مشکلات را به گردن آمریکا و یا خود قانون اساسی بیندازند اما عامل اصلی در به هدف نرسیدن در مسائل اقتصادی چیست؟ نمی‌گوئیم کاری انجام نشده اما با توجه به امکانات موجود، تفاوت کار فعلی با کاری که می‌توانست در مسائل اقتصادی صورت بگیرد چقدر است؟

امام جمعه موقت مشهد تصریح کرد: علت اصلی در عقب بودن در عدالت و حل نشدن مشکلات اقتصادی و عدم موفقیت در مبارزه با فساد و تبعیض، فقدان یک مجموعه قاطع معتقد به مردم و کارایی نظام جمهوری اسلامی و مرتبط با مردم است؛ همچنین مجموعه‌ای که فساد اقتصادی و اجتماعی و اداری را ریشه کن کند را نیز نداریم. همچنین باید تبعیض از میان برده شود و طبقه محروم و مستضغف مورد توجه ویژه قرار گیرند.

فرزانه افزود: همیشه ملت ایران با سم مهلکی به نام باندگرایی و قبیله‌گرایی حزبی روبرو بوده‌اند؛ زمانی در زمان شورای انقلاب، شهید بهشتی یک نفر را خواست و عنوان کرد برای اداره رادیو و تلویزیون انقلاب به فردی با خصوصیات مشخص نیاز دارم و چند نفر به ایشان معرفی شدند و در نهایت شهید بهشتی روی یک نفر انگشت گذاشت اما عنوان شد این فرد منتخب ضد شماست و از شما بد می‌گوید اما شهید بهشتی عنوان کردند این مسئله مهم نیست و مهم این است که بتواند رادیو و تلویزیون را اداره کند و مهم نیست که از حزب و قبیله من نیست.

امام جمعه موقت مشهد تصریح کرد: آمریکا و انگلیس بدانند این انقلاب با این مردم و رهبری و این جوانان و استعدادهای طبیعی فراوان، شکست ناپذیر است و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.