جوین_ نماینده مردم شهرستان های جوین، جغتای، سبزوار،خوشاب و داورزن گفت: فاز دوم فولاد شهرستان جوین با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان و جذب ۵۰۰۰ کارگر به طور مستقیم و غیر مستقیم در آینده نزدیک کلنگ زنی می شود.

فاز دوم فولاد شهرستان جوین در آینده نزدیک کلنگ زنی می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نشست صمیمی اهالی شهرستان جوین،  شهر نقاب و جمعی از معتمدین، شوراهای اسلامی شهر و روستا با نماینده مردم شهرستان جوین، جغتای،  داورزن، سبزوار و خوشاب در محل شهر نقاب برگزار شد.  

در ابتدا یکی از معتمدین محلی، از پیگیری‌های مستمر نماینده مردم جوین، جغتای در مجلس شورای اسلامی به خاطر پیگیری مستمر برای ارتقای بیمارستان قمربنی هاشم جوین به ۶۴ تختخوابی قدردانی کرد و گفت: ولی هنوز ردیف اعتباری برای ارتقاء منظور نشده است.  

عید محمد نقابی سپس مشکلات شهرستان جوین را این گونه بیان کرد: کشاورزان شهرستان جوین از عدم پرداخت به موقع مطالبات محصولات کشاورزی خود به ویژه گندم و چغندرقند اظهار گلایه دارند،  محورهای ارتباطی شهرستان جوین یکی از حادثه خیزترین جاده های استان خراسان رضوی است و حوادث ناگواری در این محورها اتفاق افتاده است،  حمل و نقل جاده ای شهرستان جوین شهرستان های هم جوار را تغذیه می کند(  به طوری که در دهه ۷۰ منطقه جوین زیر نظر سبزوار بود در دهه ۸۰ زیر مجموعه شهرستان اسفراین شد و در حال حاضر زیر مجموعه یکی از شهرستانهای همجوار شده است)  .

وی تصریح کرد: ارزش افزوده طلا انتقاد طلا فروشان را به دنبال داشته است.

 رئیس شورای شهرستان جوین نیز حل پاره ای از مشکلات شهرستان جوین را خواستار شد و افزود: جاده رحمت آباد به خوشاب از ۲۰ سال پیش نیمه کاره رها شده است و  راه ارتباطی نقاب به جزندر حدود ۷ کیلومترش از ۷ سال پیش خاک می خورد.  

 علی رضا عباس آبادی خاطر نشان کرد: فولاد شهرستان جوین  در سطح شهرستان دفتر پاسخگویی به ارباب رجوع ندارد و باید مدیران  فولاد جوین نسبت به احداث مجتمع مسکونی برای کارگران در محدوده شهرستان جوین اقدام کنند.  

موسی الرضا شمس آبادی رئیس شورای شهر نقاب بزرگترین مشکلات منطقه را ترافیک سنگین جوین به اسفراین و جوین به سبزوار به علت تردد بیش از حد کامیون ها و تریلی ها به فولاد جوین اعلام کرد و خواستار چهار بانده شدن  محورهای ارتباطی شهرستان جوین به سبزوار و شهرستان جوین به  اسفراین شد.

حسن منجی فر عضو دیگر شورای اسلامی شهر نقاب تاکید کرد: طبق قرارداد منعقد شده با اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی قرار بود در مقابل آسفالت کنارگذر شهر نقاب اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی بلوار شهر نقاب حد فاصل میدان بسیج تا میدان امام علی را آسفالت کند.  

 وی اظهار داشت: متاسفانه پس از گذشت بیش از یک سال از آسفالت کنارگذر هنوز اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی هیچ اقدامی در این مورد نکرده است.  

علی ملکیان مدیر عامل خیرین شهرستان جوین گفت: حدود دو دهه از تاسیس دانشگاه آزاداسلامی در شهرستان جوین سپری شده، ولی این دانشگاه هنوز سر پناهی در این شهرستان ندارد.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاداسلامی در شهرستان جوین ۲۵۰ هکتار اراضی و یک حلقه چاه عمیق با حدود سالیانه یکصد میلیارد ریال در آمد هیچ اقدام عملی در این شهرستان نکرده است، ما از مسئولین دانشگاه آزاد و نماینده مردم در مجلس درخواست پیگیری موضوع را داریم.

 رمضانعلی سبحانی فر، نماینده مردم شهرستانهای جوین، جغتای،  سبزوار و خوشاب گفت: وضعیت اقتصادی در کشور با توجه به سنگ اندازی های دشمن در مورد برجام فعلاً  مناسب نیست و حتی کشورهای دوست در مقابل خرید نفت کالا می دهند و ادعا می کنند اگر در قبال نفت ارز بدهیم آمریکا ما را هم تحریم می کند،  که این وضعیت مشکلات اقتصادی را افزایش می دهد.

 وی خاطر نشان کرد: در مورد اداره حمل و نقل جاده ای جوین با توجه به تغییرات ساختاری وزارت راه و شهرسازی در آینده نزدیک اداره حمل و نقل جاده ای شهرستان جوین مستقل خواهد شد و جای نگرانی نیست.  

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد مطالبات به حق کشاورزان باید اذعان داشت، که افزایش محصولات کشاورزی به ویژه گندم و چغندر قند برآوردهای انجام شده را در مورد پرداخت ها با مشکل مواجه کرد.

 سبحانی فر گفت: رشد تولید چغندر قند در کشت و صنعت جوین با تحویل حدود ۶۰۰هزار تن  افزایش با ۵۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته روبرو بوده، که مسئولین کار خانه قند جوین را در محاسبات پرداخت ها با مشکل مواجه کرده است، ولی با رایزنی های انجام شده به زودی کلیه مطالبات کشاورزان پرداخت خواهد شد.  

وی اضافه کرد:  در بخش های عمرانی که متاثر از کمبود منابع مالی است و گریبان دولت را فشار میدهد،  در سال گذشته فقط ۴۰ در صد منابع تامین شده است.  عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی یاد آور شد:  سال ۸۵ طرح فولاد همراه ۷ طرح فولادی دیگرکشور در شهرستان جوین استارت خورد،  متاسفانه به علت کمبود منابع مالی مدتی تعطیل شده بود، ولی با افتخار می گویم که فاز اول فولاد شهرستان جوین با اعتباری فاینانسی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان به ثمر نشست که در حدود ۲ هزار نفر کارگر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کارند.  

وی تاکید کرد: فاز دوم فولاد شهرستان جوین بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که ۵ هزار نفر کارگر به طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد و در آینده نزدیک کلنگ آغاز به کار فاز دوم در زمان افتتاح فاز اول توسط رئیس جمهور به زمین زده خواهد شد.

 سبحانی فرادامه داد: در مورد خط انتقال گاز ۳۰ اینچ که شهرستانهای جوین، جغتای و خوشاب را زیر پوشش قرار داده،  یکی از بزرگترین طرح های اقتصادی است که در دولت تدبیر و امید به ثمر نشسته است.  

 نماینده مردم جوین اظهار داشت: با همه مشکلاتی که از نظر اقتصادی وجود دارد  دولت توانسته است روستاهاپیراکوه رابا همه مشکلات کوهستانی بودن در زمستان آینده از نعمت گاز طبیعی بهره مند کند.  

سبحانی فر مردم را در ادامه راه موفقیت آمیز جمهوری اسلامی ایران به صبر و برد بار فرا خواند و گفت: در مورد ارزش افزوده طلا طرح جامعی در مجلس در حال بررسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.