کرمانشاه- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بر لزوم توجه به اشتغال و درآمد مردم زلزله زده استان کرمانشاه تاکید کرد.

لزوم توجه به اشتغال و درآمد مردم زلزله زده استان کرمانشاه

به گزارش قدس آنلاین، محسن رضایی امروز شنبه در ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه که در فرمانداری سرپلذهاب برگزار شد، گفت: زحماتی که در اینجا کشیده شده باید به نتیجه مطلوبی برسد و مردم احساس کنند اگر آسیبی به آنها وارد شده است، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آن آسیب را تبدیل به یک شکوفایی کرده است.

وی خطاب به مسئولان حاضر در این نشست گفت: انتظاری که از همه شما و خودمان داریم این است که به مردم اینجا کمک کنیم و این اتفاق صورت گیرد و مهمترین دلیل آن نیز این است که مردم این منطقه از ابتدای انقلاب تاکنون یا در حادثه جنگ درگیر بودند یا در حادثه ناامنی‌های ضد انقلاب گرفتار بودند. اکنون نیز که زلزله به آنها وارد شده و بیش از هر کسی مستحق این هستند که به آنها کمک شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اقدامات ارزشمند سپاه و ارتش در امدادرسانی به زلزله زدگان در بحث اسکان موقت آنها گفت: اکنون اشتغال، تولید و درآمد مهم است و لازم است که افقی برای مردم زلزله زده در این زمینه مشخص شود که اگر حتی برنامه طی ۲ تا ۳ سال طول کشید به این افق تعیین شده امیدوار باشند.

وی بر داشتن وحدت در اجرای این موضوع تاکید کرد و گفت: همانگونه که آوار برداری و امداد و نجات به دست همه مردم انجام شد باید این موضوع نیز توسط همگان و با نظارت صورت گیرد. باید میدان را برای خود مردم در این زمینه باز گذاشت تا زودتر به نتیجه برسیم.

رضایی خواستار ارائه گزارشات مکتوب از وضعیت، اسکان و زیرساخت ها توسط مسئولین مربوطه شد و خاطرنشان کرد: بحث اصلی ما هم اکنون اشتغال و تولید است که باید به آن توجه ویژه برسد.

وی افزود: در این زمینه دو بحث میان مدت و بلند مدت داریم و مردم باید طی آن ظرف ۲ تا ۳ سال آینده به جایی برسند که حداقل بتوانند معیشت خود را تامین کنند.

این مسئول، طرح انتقال آب سامانه گرمسیری را طرح بلندمدت در اشتغال دانست و تاکید کرد: اجرای این طرح باید منجر به توسعه این منطقه شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تجارت در این منطقه نیز کمتر از طرح گرمسیری نیست و حتی می تواند کانون آبادانی خود کرمانشاه نیز شود.

وی افزود: اگر بازارچه های خوب و هتل های خوب برای زوار در اینجا شکل گیرد و یا کشاورزی این منطقه مدرن شود، می تواند کمک زیادی به توسعه کمک کند.

رضایی ادامه داد: در بحث کوتاه مدت باید به دنبال کسب و کارهای خانگی بود تا مردم با غلبه بر معیشت و اقساط وام ها بتوانند به شرایط متعادلی برسند.

این مسئول اشاره ای به تضعیف اقتصاد کشور در دوران پهلوی داشت و گفت: در آن دوران تمرکز گرایی افزایش یافت و حتی مهاجرت نیز ترویج شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، اقتصاد یارانه ای را یک آسیب دانست که مانع از رشد اقتصادی جامعه شده است.

وی بر استفاده از تسهیلگران در جهت رشد اقتصادی استان تاکید کرد و گفت: ما باید وضع اقتصاد کشور را اعم از فعالیت ها، فرهنگ کار و...به طور زیربنایی حل و فصل کنیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.