رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه خرید کالای ایرانی حمایت از تولید و اشتغال است، خواستار اعطای تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان و جلوگیری از قاچاق کالا شد.

خرید کالای ایرانی حمایت از تولید و اشتغال است/ خرید و کیفیت مکمل یکدیگرند

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا رضایی  با اشاره به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری به «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده است٬ اظهار کرد: باید تلاش شود مردم  کالای ایرانی مصرف کنند.

وی افزود: خرید کالای ایرانی به معنی حمایت از اشتغال٬ حمایت از تولید و حمایت از صنایع داخلی و عدم وابستگی به خارج از کشور است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: در کنار اینکه  به مردم توصیه می‌کنیم که کالای ایرانی بخرند، تولیدکنندگان و کارآفرینان باید کالای ایرانی را با کیفیت خوب و مرغوبیت بالا تولید کنند.

وی با بیان اینکه در بعضی موارد چون کیفیت کالا پایین است استقبالی از آن نمی‌شود٬ گفت: خرید و کیفیت مکمل یکدیگر هستند؛ اگر مردم کالای ایرانی را بخرند در ارتقای کیفیت آن کمک خواهند کرد و اگر کیفیت کالا افزایش پیدا کند مردم تمایل پیدا می‌کنند که کالای ایرانی را خریداری کنند.

رضایی با اشاره به رکود و در آستانه تعطیلی بودن بسیاری از واحدهای تولیدی در کشور٬ تصریح کرد: اگر واحدهای صنعتی ما در شهرک‌های صنعتی شرایط نامطلوبی دارند به‌دلیل این است که تولید کالا نمی‌تواند با کالای خارجی رقابت کند و مردم به لحاظ فرهنگی تمایل دارند از کالای خارجی استفاده کنند.

وی افزود: کیفیت پایین برخی از کالاهای ایرانی رویکرد مردم را به سمت کالای خارجی تغییر داده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی جلوگیری از قاچاق کالا را وظیفه دولت دانست و  اظهار کرد: کالایی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود چون عوارض و مالیات پرداخت نمی‌شود٬ قیمت آن پایین است و کالای ایرانی نمی‌تواند با آن رقابت کند.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر باید با تسهیلات ارزان‌قیمت به تولیدکنندگان کمک شود تا بتوانند واحدهای تولیدی را با توان بالا به تولید برسانند واز این حالت تعطیلی خارج شوند.

رضایی با بیان اینکه تلاش برای مصرف کالای ایرانی به اشتغال و تولید کشور کمک می‌کند٬ گفت: هم مردم وظیفه دارند از کالای ایرانی استفاده کنند و هم تولیدکنندگان و کارآفرینان کالای ایرانی مطلوب و با کیفیت بالا تولید کنند.

وی افزود: دولت هم وظیفه دارد از تولیدات داخلی و از کارآفرینان داخلی حمایت ویژه‌ای داشته باشد و ما در مجلس این وظیفه را احساس کرده و حتماً از تولیدات داخلی کشور حمایت می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.