جوین_ رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جوین اعلام کرد: مردم در روز طبیعت ضمن رعایت مسائل بهداشتی نکات ایمنی را رعایت کنند.

توصیه های ایمنی برای بهره مندی از روز طبیعت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جوین ضمن توصیه های ایمنی روز طبیعت مردم را به رعایت مسائل بهداشتی دعوت کرد و سپری کردن خانواده ها در مزارع و سبزه زار ها را به عنوان خانه دوم اعلام کرد.  

 حمزه ملک خواهی گفت: در روز طبیعت سعی کنید به طبیعت جامعه آسیب نرسانده، کودکان را از آتش دور نگه داشته،   قبل از ترک محل در روز طبیعت اطمینان حاصل کنید، که هیزم ها کاملاً خاموش شده باشد.

 وی تأکید کرد: یک دستگاه خاموش کننده کپسول آتش نشانی و کیف محتوی لوازم کمک های اولیه به همراه داشته باشید و فاصله ایمن از حریم رودخانه ها برای حفظ جان و مال حتما رعایت شود.

 ملک خواهی یادآور شد: عوارض زمین از جمله  گودال ها و چاله های اطراف محل استقرار می توانند برای کودکان خطر آفرین باشد، لذا از محیط پیرامون محل استقرار خود در طبیعت بازدید کرده و از موقعیت محل کاملاً اطمینان حاصل کنید.

وی افزود: از آتش زدن کاه و چوب های خشک شده در مراتع جلوگیری کنید، چون احتمال فرسایش آتش به مزارع و انبارهای چوب که دراطراف  تلمبار شده است ممکن است خطر آفرین باشد،  از نگهداری مایعات قابل اشتعال در خودروها نیز جداً خودداری نمایید.

 رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جوین گفت: در صورت بروز هرگونه حادثه حریق و آتش سوزی ضمن حفظ خونسردی خود و خانواده فوراً با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شهر نقاب تماس گرفته تا بلافاصله نیروهای امدادی هلال احمر و آتش نشانی در محل حادثه حضور پیدا کنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.