جوین_ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جوین گفت: اعتکاف زمینه ساز خلوت و نزدیک شدن انسان با خداوند متعال است، که در این خلوت جلوه گری نور خداوند در اعماق وجود انسان نفوذ می کند.

فلسفه اعتکاف نزدیک شدن به خدا است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جوین در مورد فلسفه و آثار اعتکاف گفت: انسان در گریز از هوای نفس و فرار از اشتغالات زندگی، در طریقت انس با معبود همواره نیازمند خلوتی است تا در انزوای وجود خویش در آثار صنع پروردگارش با دیده عبرت بیندیشد و آثار برکاتش را درک کند و با سوز دل و اشک دیده، باطن خود را از زنگار گناهان بشوید و خانه دل را مصفای حضور خالق هستی بخش سازد.

حجت السلام والمسلمین کیوانلو افزود:  اعتکاف زمینه  خلوت با خدا را فراهم می­ کند و فرصت و مجالی می­ دهد برای پرداختن به امور نفس خویش و جلوه گری نور محبت خدا در اعماق وجود انسان، تا انسان بدون دلواپسی از کارهای انجام نشده و وابستگیهای روز­مره، خود را در سرای معبود خویش نظاره گر باشد و توشه ای برای آخرت خو ذخیره نماید.   

وی خاطر نشان کرد: مردم ولایتمدار و متدین شهرستان جوین همه ساله مشارکت گسترده ای در اعتکاف دارند و در سال جاری شرکت کنندگان به ۲ برابرافزایش یافته است.  

وی تصریح کرد: در شهرستان جوین ۸۵  مسجد جامع پذیرای معتفکین است، که در شهر نقاب ۲ مسجد به اعتکاف خواهران و ۲ مسجد جامع به برادران اختصاص یافته است و در شهر حکم آباد ۲مسجد جامع به خواهران و برادران اختصاص دارد.  

حجت السلام کیوانلو اظهار داشت: ۷۹ مسجد جامع نیز در سطح روستاهای بخش مرکزی و بخش عطاملک پذیرای معتفکین است.  

وی یاد آور شد: مجموعا درسطح  شهرستان جوین حدود ۴ هزار نفر از خواهران و برادران در اعتکاف ثبت نام کرده و در مساجد جامع شهر و روستا به عبادت مشغولند.  

شهرستان جوین  غربی ترین شهرستان خراسان رضوی در ۳۰۰کیلومتری شهرستان مشهد مقدس واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.