آیت الله احدی گفت: این شب ها که اعتکاف هستید، دور هم جمع شوید و به تفکر بپردازید. دسته جمعی یا فردی فکر کنید، اگر توجه کردید رجب شما رجب است، فردا که می گویند این الرجبیون منظور همین است.

ماه رجب و ایام اعتکاف، مناسب ترین زمان برای تفکر است

به گزارش قدس آنلاین، در روز میلاد امیرالمومنین(ع) و در اولین روز اعتکاف  آیت الله مهدی احدی استاد درس خارج حوزه و مفسیر قرآن کریم در مسجد جامع امیرالمومنین(ع) پاکدشت سخنرانی کرد. وی تاکنون در محضر عارفان بسیاری از جمله آیت الله بهجت، آیت الله بهاءالدینی، علامه حسن زاده، آیت الله جوادی آملی تلمذ کرده است.  

آیت الله مهدی احدی، در این اجتماع معنوی با اظهار خوشحالی و خرسندی از حضورشان در بین این جمع عاشق سخنانشان را آغاز و بیان کرد: اعتکاف برای من خیلی شیرین ومنبع تجربه و سرشار از تجربیات است و حتی در اهمیت اعتکاف در روایات آمده است که نذر کنید که تا عمر دارید، خودتان و نسلتان معتکف شوند. بدانید که اعتکاف خیلی فضیلت دارد، حتی پیامبر(ص) هم خودشان دهه آخر رمضان را معتکف می شدند.

وی با اشاره به ثواب روزه گرفتن در ایام البیض بیان کرد: هر کس در ایام البیض رجب روزه بگیرد، خداوند برایش روزه یکسال را می نویسد و این ثواب روزه داران ایام البیض است.

آیت الله احدی با پیشنهاد اینکه این سه روز روزه ایام البیض را نذر کنید، گفت: این سه روز را که روزه می گیرید سعی کنید آن را نذر کنید، صاحب جواهر نیز می گفت دستور دهید به مردم که نذر کنند. مثلا فلان زندگی را می خواهید یا فلان خواسته را دارید آن را نذر کنید که این سه روز را روزه بگیرد و با این نذر کردن روزه شما می شود واجب و از طرفی حاجت شما را هم می دهند.

وی ادامه داد: وعده دادند که نذر کنید و نمی خواهند اعتکاف شما مفت و مجانی باشد، حالا اگر مثلا ازدواج موفق، کار موفق، علم موفق یا هر چیز دیگر می خواهید حتی می خواهید جزء یاران بقیه الله(عج) باشید نذر روزه ایام البیض نمایید.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: رفقا بدانید که قیامت حق است، برزخ حق است، برخی جوانان که به قیامت و برزخ باور ندارند، کاملا در اشتباه هستند، این اشتباه آنان باعث می شود که آنان به گناه بیفتند. باور کنید که قیامت و برزخ حق است. حتی باور کنید که استادهای ما جهنم را می دیدند، باور کنید عارف می بیند، حتی بوی گناه را می فهمد. چشم، گوش و نفس او به جایی می رسد که اینها را می بیند.

آیت الله احدی با اشاره به دعای انسان کامل گفت: انسان کامل وقتی می خواهد دعا کند، می گوید: من که می خواهم وارد این طبیعت بشوم اعمال من در این دارالطبیعت صادقانه باشد، و همین طور در قبر و برزخ هم که می خواهم وارد شوم همه اعمال من صادقانه باشد.

این استاد حوزوی با تذکر اینکه به عبادات خود مطمئن نباشید، گفت: رفقا سعی کنید هرگز گناه نکنید، فضای معنوی انسان اینجا دست خوش تمایلات نفس بشود تازه می فهمد چه کار بد و زشتی کرده است. اگر عبادتی هم می کنید هرگز به خودتان مطمئن نباشید، تعجب نکنید که فلان بچه مذهبی از همه چیز برگشته است.

وی ادامه داد: حواستان باشد خدایی نکرده قدرت معنوی شما نشکند. دفتر نفس وجودی شما است و هرگز تعطیل نمی شود، اصلا امکان ندارد که تعطیل شود پس باید مراقب نفس خود باشید و بدانید که یک روزی پرونده این نفس گشوده می شود و در قیامت آن را کامل باز می کنند و تمام آن را به شما عرضه می کنند و باید آنجا پاسخگو باشید. پس سعی کنید همین طور به اعتکاف آمده اید عمر خود را در این مسیرها هزینه کنید.

آیت الله احدی مصیبت نفس را اعظم مصیبت ها دانست و گفت: اگر می گویند مصیبت امام حسین(ع) اعظم مصیبت ها است به خاطر این است که این مصیبت نفس بوده است که یک عده به خاطر نفس خود دست به چنین کاری زده اند، بنابراین مصیبت نفس اعظم مصیبت ها است و باید مواظب باشید به مصیبت نفس گرفتار نشویم و دائم استغفار کنید.

آیت الله احدی با توصیه به تفکر نمودن در ماه رجب گفت: همین شب ها که اعتکاف هستید، دور هم جمع شوید و به تفکر بپردازید. دسته جمعی یا فردی فکر کنید، اگر توجه کردید رجب شما رجب است و فردا هم که می گویند این الرجبیون منظور همین است که چه کسی رجب را درک کرده است و آنجا آنها را صدا می زنند.

وی در پایان با توصیه به اینکه هر شب با امام زمان(عج) مناجات کنید، گفت: سعید کنید قصدتان این باشد که جزء یاران امام زمان (عج) باشید و هیچ وقت این طهارت و نوری را که در این اعتکاف بدست آورده اید را از دست ندهید. هر شب با امام زمان (عج) حرف بزنید، بدانید و مطمئن باشید که آقا می آید و این محال نیست، ما چون دلمان را جارو نزدیم فکر می کنیم محال است. برای نزدیکی به امام زمان (عج) هر شب ۱۰۰ مرتبه بگویید: المستغاث بک یابن الحسن (عج).

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.