سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن به تمجید از مهاجم تیمش پرداخت و مدعی شد او در فصل جاری به اندازه تمام عمرش گل زده است.

قلعه‌نویی: حتماً ایراد از سرمربی است که تماشاگران به ورزشگاه نمی‌آیند

به گزارش قدس آنلاین، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و الدحیل قطر در هفته پنجم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: به اعضای تیم الدحیل که به ایران آمده‌اند، خوش‌آمد می‌گویم. در مورد بازی هم باید بگویم که امیدوارم مثل بازی رفت که تاکتیکی بود، فردا هم بازی خوبی باشد و همه لذت ببرند.

برای ماندن در جدول فردا محکوم به برد هستیم
وی افزود: الدحیل در غرب آسیا تیم کاملی است. من باز هم می‌گویم که گروه مرگ این گروهی است که ما در آن قرار گرفتیم و این موضوع به همه ثابت شد. الدحیل تیم خوبی است و کادر فنی و بازیکنان بسیار قدرتمندی دارد. ما در بازی رفت می‌توانستیم برنده باشیم و تا دقیقه 70 همه چیز در اختیار ما بود، اما با تعویض‌هایی که انجام دادیم بازی را واگذار کردیم. ما برای ماندن در جدول فردا محکوم به برد هستیم. تیم‌مان از نظر روحی و فنی شرایط خوبی دارد و بازیکنان از همه نظر آماده بازی هستند. اگر ما بتوانیم ارتباط خط هافبک و خط حمله آنها را با پرس تیمی که در یک سوم میانی انجام می‌دهیم، قطع کنیم فکر می‌کنم به اهدافی که داریم، خواهیم رسید.

قطری‌ها در مورد ایران فقط واقعیت را بگویند و چیز دیگری نگویند
سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان خاطرنشان کرد: همان‌طور که ما از میزبانی تیم قطری تشکر کردیم، توقع داریم که اینها هم بیایند و از میزبانی، قشنگی و امنیت ایران تعریف کنند. فقط واقعیت را بگویند و چیز دیگری نگویند.

یک مربی برای تغییر نگرش در تیمش به زمان نیاز دارد
قلعه‌نویی در پاسخ به این سؤال که «چه تمهیداتی برای فرصت‌سوزی‌های بازیکنان ذوب‌آهن اندیشیده‌اید؟»، یادآور شد: تیم ذوب‌آهن یک تیم هجومی است. آمار گل‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر به ثمر رسانده‌ایم این را نشان می‌دهد، اما با توجه به اینکه من سال اولی است که در اصفهان حضور دارم، یک تغییر نگرشی باید در اینجا به وجود بیاید. شما اگر امسال و سال قبل تیم منچسرسیتی را نگاه کنید، می‌بینید آنها هزار درصد تغییر کرده‌اند. زمان می‌برد که یک مربی از نظر نگرشی، رفتاری و تاکتیکی در یک تیم تغییرات به وجود بیاورد و کار پنج شش روز نیست. یک مربی برای تغییر نگرش در تیمش به زمان نیاز دارد. ما می‌خواهیم آمار گلزنی‌مان را بالا ببریم و این نیاز به زمان دارد. همین آقای مرتضی تبریزی امسال اندازه تمام عمرش گل زده است.

در بین 16 تیم غرب آسیا از نظر هزینه تیم پانزدهم بوده‌ایم
«در بین 16 تیم غرب آسیا، ما از نظر هزینه تیم پانزدهم بوده‌ایم»، وی با بیان این جمله به مشکلات مالی ذوب‌آهن اشاره کرد و گفت: فوتبال مستزلم ساختار، زیرساخت و هزینه است. تیم ما از نظر هزینه و بودجه با همین تیم الدحیل قابل قیاس نیست. من سال 86-1985 در قطر بازی می‌کردم. صلاح سلمان و مبارک هم‌بازی‌های من در السد بودند. از همان موقع که من در فوتبال قطر بازی می‌کردم، می‌دیدم که آنها برنامه‌ریزی می‌کردند که پیشرفت کنند. ما با تیم السد دو بار هم قهرمان شدیم. فوتبال به این برنامه‌ریزی‌ها نیاز دارد. از 30 و چند سال پیش که هنوز الدحیل نبود، فوتبال قطر در حال برنامه‌ریزی بود. آنها دو بار جام ملت‌ها را برگزار کردند و حالا هم به استقبال جام جهانی می‌روند. تیم‌هایی مانند الدحیل بعداً به وجود آمدند، اما اگر این تیم الان اینجای جدول است، به‌خاطر این است که فوتبال قطر مدیران برنامه‌ریز دارد که هزینه کردند و فوتبال‌شان الان اینجاست.

بازیکنان ایرانی اصلاً حرفه‌ای فکر نمی‌کنند!
سرمربی تیم ذوب‌آهن در پاسخ به این پرسش که «آیا تعطیلات نوروز و تعطیلات تمرینات مشکلی را برای بازیکنان تیمش به وجود نخواهد آورد»، یادآور شد: از شما ممنونم که این سؤال را پرسیدید. اینجا دو نگرش وجود دارد و آن هم این است که بازیکن باید حرفه‌ای باشد و حرفه‌ای فکر کند. حالا این را برای خارجی‌ها ترجمه نکنید، اما بازیکنان ایرانی اصلاً حرفه‌ای فکر نمی‌کنند.

قلعه‌نویی ادامه داد: ما در تعطیلات چهار پنج روز تمرینات را تعطیل می‌کنیم، اما وقتی بازیکنان برمی‌گردند 50 روز عقب هستند. این به خود بازیکن بستگی دارد. این هفته‌ای که لیگ شروع شد، اکثر تیم‌ها از شرایط خوب‌شان دور بودند. متأسفانه 90 درصد بازیکنان ایرانی حرفه‌ای فکر نمی‌کنند. ما قبل از اینکه بازیکنان به تعطیلات بروند آنها را وزن کردیم و بعد از اینکه برگشتند هم این کار را انجام دادیم، اما اجازه بدهید در این مورد صحبت نکنیم!

تعجب می‌کنم که مردم به ورزشگاه نمی‌آیند
وی با درخواست از هواداران اصفهانی برای حضور در ورزشگاه و حمایت از ذوب‌آهن، خاطرنشان کرد: یک خواهشی از طرفداران اصفهانی دارم و آن هم این است که به ورزشگاه بیایند و حمایت کنند. جای تعجب است؛ ذوب‌آهن با آن شرایط سختی که در نیم‌فصل اول داشت، الان در رده دوم جدول لیگ برتر ایران است و در بازی‌های آسیایی در گروه مرگ شرایط بدی ندارد. تعجب می‌کنم که مردم به ورزشگاه نمی‌آیند. حالا ایراد چیست، بگویند تا برطرف کنیم. حتماً آن ایراد هم از سرمربی است!

قلعه‌نویی بار دیگر به حضورش در فوتبال قطر اشاره کرد و گفت: از دوستان روزنامه‌نگار قطری که در اینجا حضور دارند هم خواهش می‌کنم که از طریق رسانه‌های‌شان سلام ما را به دوستان‌مان در تیم السد برسانند. ما در قطر تیمی رؤیایی داشتیم که دو جام آوردیم و سال بعد هم قهرمان آسیا شدیم.

در بازی رفت مقابل الدحیل تعویض‌ها باعث باخت‌مان شد
سرمربی تیم ذوب‌آهن در واکنش به سؤال خبرنگاری راجع به تمهیداتش برای مهار بازیکنان کلیدی الدحیل، تصریح کرد: من در ابتدای صحبت‌هایم هم گفتم که در بازی رفت تا دقیقه 70 این کار را خوب انجام دادیم. فردا هم اگر ارتباط  خط  هافبک و حمله آنها را قطع کنیم، می‌توانیم به اهداف‌مان برسیم. باید در یک سوم میانه زمین سخت‌گیرانه بازی کنیم. الدحیل یک تیم کامل است و نباید روی یک نفر تمرکز کنیم. باید طوری باشد که فضا را از آنها بگیریم. در بازی رفت هم تا دقیقه 70 این کار را خوب انجام دادیم، اما تعویض‌هایی کردیم و بازی را باختیم. در بازی رفت این تعویض‌ها باعث باخت‌مان شد. آن نفراتی که به زمین رفتند، کار خودشان را خوب انجام ندادند.

به گزارش تسنیم, تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن و الدحیل از ساعت 18:45 فردا (سه‌شنبه) در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم می‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.