معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از رشد ۲۵ درصدی مسافرت‌های نوروزی خبر داد و گفت:در نوروز امسال، استان فارس با پذیرش ۶۰۵ هزار مسافر، رکوردار بیشترین جذب مسافر را به خود اختصاص دادد.

رشد ۲۵ درصدی مسافرت‌های نوروزی فرهنگیان/ پذیرش بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار فرهنگی در ایام نوروز

به گزارش قدس آنلاین، علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش، اظهارداشت: تا پایان روز دوازدهم فروردین ماه ۹۷، تعداد مسافران فرهنگی از مرز ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گذشت.

وی افزود: در نوروز امسال، استان فارس با پذیرش  ۶۰۵ هزار مسافر رکوردار  بیشترین جذب  مسافر و استان البرز با ۴۷۰۰ مسافر، کمترین گردشگر فرهنگی را به خود اختصاص دادند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد : استان‌های فارس، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، گیلان، یزد، مازندران، لرستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، قم، گلستان و کردستان به ترتیب بیشترین پذیرش مسافرین فرهنگی را از آن خودکردند.

الهیار گفت: در نوروز ۹۷ با رشد ۲۵ درصدی مسافرت‌های نوروزی ویژه فرهنگیان مواجه شدیم.

وی افزود : وزارت متبوع از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود در راستای تقویت نظارت ها و همچنین سازماندهی و ساماندهی بهینه ی مسافرت های نوروزی فرهنگیان، مبنی بر رضایتمندی جامعه ی فرهنگیان در طول دوره ی تعطیلات، بهره گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مراکز آموزشی رفاهی وزارت آموزش و پرورش،   تا پایان دوازدهم فروردین ماه ۱۳۹۷ توانسته‌اند  تعداد ۹۷۱ هزارو ۱۸۹ خانوار را در قالب سه میلیون و ۴۹۶ هزار و ۲۷۹  نفر و  پوشش ۹ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۳۲  نفر روز، خدمات رفاهی و اسکان مسافرین را ساماندهی کند.

الهیار اضافه کرد: امسال  برای اولین بار، برپایی نمایشگاهای بومی و محلی در ۷۰۷ پایگاه پذیرش اسکان آموزش و پرورش، رونق خاصی به مراکز رفاهی و اقامتگاه‌های فرهنگیان در راستای ماندگاری سفر و تقویت صنعت توریسم و گردشگری، کرد.

وی خاطرنشان کرد: رعایت اصول ایمنی و بهداشتی مدارس مجری، تکریم مهمانان نوروزی، هدایت مسافرین در مبادی شهرها، انتشار ویژه نامه طرح ساماندهی و ارتقا خدمات سفر  به همراه ارائه گزارش روزانه آمار مسافرت‌ها به تفکیک استان‌ها، تقویت کشیک‌های شبانه روزی جهت هماهنگی و کنترل مسافرت‌ها از دیگر مواردی بود که در نوروز ۱۳۹۷ توانست رویکرد کیفیت بخشی را علیرغم رشد چشمگیر مسافرت‌های نوروزی ارتقا بدهد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش، ضمن تشکر از همه عوامل اجرایی وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور  که مسئولیت برنامه ریزی و ساماندهی مسافرت‌های نوروز ۱۳۹۷ را عهده دار بودند، از همکاری، همیاری و همراهی همه فرهنگیان عزیز با متولیان اسکان موقت، سپاسگزاری کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.