یزد - رئیس سازمان اورژانس استان یزد گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی ۱۳۹۷ تا امروز بیش از چهار هزار ماموریت توسط اورژانس استان انجام شده که هزار و ٢٠٠ ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی و دو هزار و ٨٠٠ ماموریت غیرترافیکی بوده است.

چهار هزار ماموریت توسط اورژانس یزد انجام شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان اورژانس ۱۱۵یزد، احمد دهقان با بیان این خبر اظهارداشت: آمار ماموریت های ترافیکی انجام شده توسط  اورژانس۱۱۵ دراین ایام  نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در این ماموریت ها هزار و ١٥٠ نفر توسط کارشناسان اورژانس در محل درمان شده اند و دو هزار و ١٠٠ نفر به بیمارستان ها و مراکز درمانی سطح استان اعزام شدند که ۳۰ درصد از ماموریت ها مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

 دهقان تصریح کرد: متاسفانه ۱۳ تن درحوادث ترافیکی استان در ایام نوروز جان باخته اند که نسبت به سال گذشته رشد ۲۰ درصدی داشته و بیشترین حوادث ترافیکی استان در سال جدید مربوط به محور مواصلاتی عقدا به اردکان و مهریز به یزد بوده است.

این مسؤل با اشاره به اینکه از ابتدای طرح سلامت نوروزی تعداد سه پرواز توسط بالگردهای اورژانس هوایی انجام شده گفت: طی این ماموریت ها دو بیمار به مراکز درمانی سطح استان اعزام شدند که یک مورد از این بیماران مصدوم حوادث ترافیکی بوده است.

دهقان خاطر نشان ساخت: خوشبختانه امسال در روز سیزده فروردین نسبت به سال گذشته شاهد کاهش خطرات و صدمات ناشی از حوادث بوده ایم و هیچ گونه حادثه منجر به فوت در استان گزارش نشده است.

وی افزود: طرح سلامت نوروزی ۱۳۹۷ از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت و۵۳ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی و بک پایگاه اورژانس هوایی استان در این طرح خدمات فوریتهای پزشکی را به هموطنان ارائه می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.