کرج- مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان البرز ازاهداء ۳۰ هزار جلد کتاب آموزشی به خانواده ها در مرحله اول طرح خادم در این استان خبرداد.

مرحله اول طرح «خادم» در البرز به پایان رسید

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان البرز، ناصر چرخساز با اشاره به اجرای طرح خادم «خانواده آماده در مخاطرات» در استان البرز گفت :این طرح درمرحله اول برای حدود ۱۰هزار نفراز خانواده های استان البرز برگزار می شود.

ناصر چرخساز افزود : در این طرح داوطلبان جمعیت هلال احمر با عنوان تسهیل گران طرح خادم با مراجعه به درب منازل، شاخص های آمادگی خانوار در برابرمخاطرات را به خانوادها آموزش می دهند.

وی گفت : این طرح با هدف افزایش سطح آمادگی و آگاهی خانواده ها پیرامون مخاطرات اطراف خود با شعار ما خدمت را نزد مردم می بریم اجرا می شود.

چرخساز بیان اینکه برای اجرای این طرح هر ۲ نفر از داوطلبان مسئولیت ۱۰۰خانوار را برعهده دارد گفت : داوطلبان ۱۵ مورد شاخص آمادگی خانوار را به صورت سرپایی و چهره به چهره در مراجعه های ماهانه در ۱۲ مرحله به مدت زمان ۵ دقیقه آموزش می دهند.

وی اضافه کرد: بمنظور آمادگی بهتر خانواده در حوادث ۳ جلد کتاب با موضوع های آشنایی با طرح خادم و جمعیت هلال احمر، مخاطرات انسان، ساخت و مخاطرات طبیعی چاپ وبین خانواده ها در مناطق مرحله اول طرح خادم توزیع شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان البرز با بیان اینکه بیش از ۳ میلیون خانوار استان البرز تا سال ۱۴۰۰ تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت گفت:در این طرح با مراجعه به درب منازل و آموزش شاخص های آمادگی لازم به هموطنان ارائه خواهد داد واین طرح کمک می کند تا با مشارکت مردم شاخص آمادگی خانوارها به سطح قابل قبولی برسد.

وی در پایان گفت : آماده کردن خانوارها، کارآسانی نیست ولی راهی است که باید طی شود و باید با آموزش و پایش مستمر، این کار را انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.