کرج - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با بیان اینکه برگزاری تورهای رایگان البرزگردی یکی از محورهای کاری این معاونت در ایام نوروز بود، از مشارکت ۱۶۰۰ نفر در این تورها خبرداد.

مشارکت ۱۶۰۰ نفری شهروندان در تورهای «البرزگردی»

احمد ترکاشوند در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص استقبال مردم از اماکن تاریخی استان در ایام نوروز گفت: استقبال مردم  از کاخ مروارید، کاخ سلیمانیه و مجموعه باستانی تپه ازبکی بی نظیر بوده است.

وی افزود: اجرای برنامه های شاد همچون عروسک گردانی، آئین های نوروزی، معرفی خرده فرهنگ ها در برنامه های شب عید و دید و بازدید های نوروزی در قالب طرح نوروزگاه به اجرا درآمد.

ترکاشوند با اشاره به اینکه در مجموعه کاخ سلیمانیه و تپه ازبکی برای افرادی از قبیل باستان شناسان برنامه خاص برگزار شد، افزود:در کاخ مروارید ۳۰ غرفه صنایع دستی برپا بود که در این غرفه ها صنایع دستی استان البرز معرفی شد.

وی در ادامه گفت: در ایام نوروز برنامه نوروزگاه در کاخ مروارید برگزار شد که دراین برنامه غرفه کودک با محوریت برنامه های عروسکی، تئاتر خیابانی و معرفی آئین های نوروزی به بازدیدکنندگان معرفی شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز به مهمترین برنامه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی استان البرز در ایام آغاز سال نو اشاره کرد و افزود : برگزاری تورهای رایگان البرزگردی با هدف شناخت جاذبه های گردشگری البرز برای شهروندان البرزی انجام گرفت.

وی افزود: این برنامه با هماهنگی مجموعه دفاتر خدمات مسافرتی استان و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج  و در قالب ۴۰ تور رایگان به انجام رسید.

ترکاشوند بابیان اینکه ۱۶۰۰ نفر در تورهای البرز گردی ایام نوروز شرکت کردند، خاطرنشان کرد:گردشگران خارجی نیز از کاخ مروارید و مجموعه ازبکی دیدن کردند.

وی در پایان گفت: بازدید شهروندان از کاخ مروارید با استقبال زیادی همراه بوده  چرا که معتقدیم مردم باید از وضع این کاخ مطلع باشند و در جریان برنامه های این سازمان برای  پیشرفت و بهبود و بهسازی کاخ مروارید که در حال انجام است قرار بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.