دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه تلگرام راهزن است و میلیون ها نفر را بیکار می کند، گفت: با توجه به معضلات عدیده پیام رسان تلگرام، در شورای عالی فضای مجازی به این نتیجه رسیدیم که حتما باید پیام رسان بومی داشته باشیم .

دستور روحانی برای خروج کشور از انحصار تلگرام/تلگرام هیچ وقت حاضر نشد با بخش خصوصی ایران کار کند

به گزارش قدس آنلاین، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: با توجه به معضلات عدیده پیام رسان تلگرام، در شورای عالی فضای مجازی به این نتیجه رسیدیم که حتما باید پیام رسان بومی داشته باشیم .پیام رسان بومی سکوی اقتصادی و چند منظوره است و این تکنولوژی ها باید حمایت شود.

وی افزود: اگر قرار شد تمهیداتی درباره پیام رسان تلگرام اتخاذ شود سعی خواهیم کرد کمترین ضرر را فعالان حاضر در این شبکه متحمل شوند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با تصریح اینکه اقتصاد بزرگی بر روی "تلگرام" شکل نگرفته است، افزود: کسانی که کسب و کار مکمل آنها بر روی تلگرام است، ما دقت خواهیم کرد که کمترین ضرر و زیان برای این کسب و کارها باشد.

فیروزآبادی گفت: تلگرام هیچ وقت حاضر نشد در کشور نمایندگی بزند. هیچ وقت حاضر نشد با بخش خصوصی کار کند و دشمن بخش خصوصی است.

وی با بیان این که تلگرام میتوانست با تبلیغات هدف دار، کسب و کار پر رونق راه بی اندازد افزود: تلگرام میتوانست با بخش خصوصی، کسب و کار مشترک داشته باشد. گوگل روزی ۱ میلیارد تومن از بازار ایران تبلیغات می گیرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه تلگرام در هیچ کشوری پیام رسان غالبی نیست به جز ایران، افزود: تلگرام به صورت رسمی اعلام کرد به عنوان یک سکوی اقتصادی استفاده خواهد شد و روش تلگرام تضعیف پول ملی ایران است.

فیروزآبادی با بیان اینکه با تولید پول در تلگرام چیزی در کشور خلق نخواهد شد و هر میزان پول تلگرام در کشور مصرف شود معادل آن پول از کشور خارج خواهد شد، اضافه کرد: تلگرام در حال تبدیل به شرکت هرم مجازی است، نمیتوانیم اجازه دهیم چنین پولی به کشور وارد شود و تلگرام ۵۰ میلیارد دلار ارز را از کشور خارج کرد.

وی با تصریح اینکه تلگرام راهزن است، افزود: چرا از بخش خصوصی ایران دعوت نکرده است که در بخش پول مجازی شرکت کند؟

دبیر شواری عالی فضای مجازی با اعلام اینکه رئیس جمهور هم به ما دستور دادند، کشور باید از انحصار پیام رسان های خارجی خارج شود، گفت: مرجع تصمیم گیری مواردی مرتبط با فضای مجازی، سیاست گذاری ها و هماهنگی ها به عهده شورای عالی فضای مجازی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.