می توان علت دیدن فیلم را تنها به سوژه جنجالی اش، که البته دلیل بزرگی است، ربط داد. لاتاری تنها یک سوژه جذاب ندارد.

راهنمای فیلم لاتاری؛ چرا باید به دیدن این فیلم نشست؟

کارگردان: محمد حسین مهدویان...

حالا دیگر نمی‌توان به او گفت فیلمساز جوان، پس از دو فیلم سخت، اگر هم بر فیلم هایش انتقاد داریم و غیره نمی توانیم پروسه ساخت آثار او را پروسه راحتی بدانیم، او حالا تبدیل شده به فیلمسازی که به سوژه‌هایی ناب دست اندازی می‌کند. در فیلم "ایستاده در غبار" در فرمی متفاوت و در "ماجرای نیمروز" با داستانی جنجالی به سینمای داستانی ما پا گذاشت، سینمایی که رنگ و بویی مستند به خود گرفته بود؛ و حالا لاتاری متفاوت تر و بی ارتباط تر به موضوعات گذشته اش، سوژه ای تازه و جنجالی تر دارد

چرا باید فیلم را دید؟

نمی توان علت دیدن فیلم را تنها به سوژه جنجالی اش، که البته دلیل بزرگی است، ربط داد. لاتاری تنها یک سوژه جذاب ندارد. بلکه خوش ساخت است و مهم تر اینکه قهرمان دارد. قهرمان لاتاری نه دست و پاشکسته است و نه به حاشیه می زند. قهرمان لاتاری، بخوانید قهرمانانش، یکراست سر اصل مطلب می‌روند، بدون رو در بایستی، بدون مکث و بدون حاشیه رفتن. فیلم به این دلیل جذابیت داستانی اش را ایجاد می کند . دلیل دیگر شاید دیدن بازی هایی قابل قبول باشد. هادی حجازی فر و ساعد سهیلی بازی استاندارد و قابل قبول ارائه داده اند و کیفیت اجرایی اثر را بالا برده اند.

فیلم در چه نوع روایت و در چه ژانری جای دارد

فیلم، یک ملودرام ماجراجویانه است که با روایتی شبه کلاسیک و شاه پیرنگی داستانپردازی شده است. اما می توان نقش انتقام دراماتیک قهرمان ماجرا را پر رنگ دید و آن را یک درام جنایی نیز خواند.

فیلم برای چه سنی خوب است؟

قطعا فیلم برای دیدن افراد بالای شانزده سال ساخته شده است. صحبت درباره فساد و مسائل برده داری جنسی در کشورهای کوچک حوزه خلیج فارس مسائلی است که می تواند برای افرادی با سن مشخص ارائه گردد.

بهترین ویژگی فیلم...

فضاسازی منسجم و دقیق فیلم در موقعیت ها و مکان های گوناگون یکی از نمونه ای ترین ویژگی های اثر است. فیلم فضاهای قابل باوری برای تماشاگر خود می سازد.

بهترین موقعیت فیلم...

عجز و لابه موسی در دادستانی یکی از بهترین و می‌توان گفت جسورانه ترین موقعیت های اثر است. از همین موقعیت است که فیلم جنبه انتقادی اش را به ناکارآمدی بخشی از سیستم قضایی افشا می‌کند و کاراکترهای موجهه اش را به سراغ بحران می فرستد. بحرانی که باید فردی حل شود.

ستاره فیلم...

هادی حجازی فر در نقش موسی. کاراکتر موسی در ادامه شخصیت هایی چون حاج کاظم قرار می گیرد. 

نظر بقیه چه بوده؟

لاتاری با انتقادات صریح و بی سابقه ای مواجه شده است. بسیاری از منتقدین صاحب نام و استاد فیلم را باد کردن رگ های غیرت دانسته اند، که ایراد به این موضع را نفهمیدیم، و بسیاری دیگر که منتقد سینما نیستند اما سلبریتی یا مجری خوانده می‌شوند اتهام‌هایی به فیلم وارد کرده اند که خارج از ادب و ادبیات است، که مشخص نیست چرا و به چه دلیلی بدون اینکه منتقد سینما یا کارشناس آن باشند دست به نظر دهی تخصصی می زنند. تنها بخش کوچکی از منتقدان از فیلم حمایت کرده اند و آن را در کارنامه مهدویان یک جسارت توصیف کرده اند. 

فروش تا بدین جا...

فروش بالای چهار و نیم میلیارد فروش بی سابقه ایست برای چنین فیلمی که نه کمدی است و نه پایان خوشی دارد. 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.