وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: نسخه‌های امنیتی منطقه باید درون منطقه پیچیده شود و نسخه‌هایی که بیرون منطقه پیچیده می‌شود غیرقابل تحقق و غیرقابل پذیرش است.

نسخه‌های امنیتی منطقه باید درون منطقه پیچیده شود/ محور مقاومت با پشتیبانی روسیه داعش را شکست داد

به گزارش قدس آنلاین، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان در سفر به روسیه با اشاره به برگزاری کنفرانس امنیتی مسکو گفت: معتقدیم نسخه‌های امنیتی منطقه باید درون منطقه پیچیده شود و نسخه‌هایی که بیرون منطقه پیچیده می‌شود به علت عدم شناخت بحران‌ها و عدم تطبیق منافع بازیگران خارجی با منافع ملت‌های منطقه غیرواقع بینانه، غیرقابل تحقق و غیرقابل پذیرش است.

حاتمی تاکید کرد: نمونه آن را در سوریه به صورت روشن شاهد بودیم. دو ائتلاف در مواجهه با تروریست‌ها در سوریه عمل کردند. یکی ائتلاف مربوط به محور مقاومت و با پشتیبانی بی‌دریغ روسیه که مبارزه واقعی را با تروریست‌ها داشت و منجر به شکست داعش شد و یک طرف هم ائتلاف به رهبری آمریکا که بسیار گزینشی عمل و تروریست‌ها را مدیریت کرد. هر جا مطابق منافع‌شان بود از آنها پشتیبانی کردند و هرجا با منافع‌شان در تضاد بود با آن به مقابله پرداختند.

وی با اشاره به سفرش به روسیه نیز اظهار داشت: در این سفر در دیدار با مقامات روسیه همکاری‌های دوجانبه نظامی و همینطور همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی که شرایط خوبی را داریم را بررسی و پیگیری می‌کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان خاطرنشان کرد: امروز توانسته‌ایم به بی‌اعتمادی گذشته غلبه کنیم و روابط دوجانبه از شرایط خوبی برخوردار است که امیدواریم دیدارهای اخیر شتاب آن را بالا ببرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.