قزوین_ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه بیش از ۲۶۴ امامزاده، ابنیه موقوفی و میراثی در این استان وجود دارد، گفت: در سال جاری شاهد رشد ۶ درصدی زائران و گردشگران نوروزی نسبت به سال گذشته در این مکان‌ها بوده‌ایم.

رشد ۶ درصدی حضور زائران و گردشگران نوروزی در قزوین

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، حجت الاسلام غلامرضا عادل در این خصوص با بیان اینکه بیش از ۲۶۴ امامزاده، ابنیه موقوفی و میراثی در استان قزوین وجود دارد، اظهار داشت: در سال جاری شاهد رشد ۶ درصدی زائران و گردشگران نوروزی نسبت به سال گذشته در این مکان‌ها بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در طرح آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه استان قزوین برنامه‌ها و فعالیت‌های مهمی برگزار  شد، افزود: یکی از اقدامات مهم اداره‌کل اوقاف و امور خیریه این استان، اسکان زائران و مسافران نوروزی در ایام نوروز بود که این مهم با استقبال خوبی صورت گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اینکه این استان طی ایام نوروز شرایط جوی نامساعدی را به همراه داشت، افزود: بیش از ۱۱۰۲ مسافر در استان قزوین،طی ایام نوروز جاری در امامزاده‌ها اسکان یافتند.

عادل با اشاره به اینکه در ایام نوروز جاری بالغ بر ۱۰۴ امامزاده استان قزوین برای طرح آرامش بهاری و ۲۰ امامزاده نیز برای اسکان مسافران و زائران آماده شده بود، یادآور شد: زائران و مسافران در بیش از ۱۵ امامزاده و بقاع متبرکه این استان اقامت داشته‌اند که به آنان خدمات رفاهی ارائه شد.

وی از جمله اقدامات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در طرح آرامش بهاری سال جاری را برگزاری برنامه‌های فرهنگی و غیره برای زائران و مسافران عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه ۸۰۰ هزار و ۳۲۵ گردشگر از آغاز تعطیلات نوروزی تا پایان این ایام از اماکن مذهبی و ابنیه موقوفی استان قزوین بازدید کرده‌اند، تصریح کرد: طی ایام نوروز بیشترین زائران و گردشگران در بین امامزادگان از امامزاده حسین (ع) شهر قزوین بازدید کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه بیش از ۲۶۴ امامزاده، ابنیه موقوفی و میراثی در این استان وجود دارد، ادامه داد: در سال جاری شاهد رشد ۶ درصدی زائران و گردشگران نوروزی نسبت به سال گذشته در این مکان‌ها بوده‌ایم.

عادل اضافه کرد: با توجه به شاهراه بودن استان قزوین هر ساله مسافران و زائران زیادی در ایام تعطیلات و نوروز به این استان عزیمت کرده و در امامزادگان و بقاع متبرکه استان قزوین اسکان می‌یابند.
 

* اسکان بیش از ۱۱۰۲ مسافر و زائردر امامزادگان و بقاع متبرکه استان قزوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین گفت: بیش از ۱۱۰۲ مسافر و زائر در قالب طرح آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه استان قزوین اسکان یافتند.

 وی با بیان اینکه تعداد ۱۱۰۲ مسافر به علت شرایط  آب و هوایی در امامزاده های استان قزوین اسکان یافتند، اظهار کرد: این افراد در بیش از ۱۵ امامزاده و بقعه متبرکه استان اقامت کردند که در این مکان ها انواع برنامه های فرهنگی برای مسافران برگزار و به سئوالات دینی و احکام نیز پاسخ داده شد.

عادل خاطرنشان کرد: در ایام نوروز سالجاری بالغ بر ۱۰۴ امامزاده استان قزوین برای طرح آرامش بهاری و ۲۰ امامزاده برای اسکان مسافران و زائران آماده شده بود.

توزیع کتاب رایگان و برگزاری مسابقات کتابخوانی، خیمه های معرفت شامل مشاوره، کودک و وقف بهمراه برنامه های متنوع فرهنگی ویژه خانواده ها از دیگر برنامه های این اداره کل برای زائرین اسکان یافته در امامزادگان بود.

گفتنی است، گردشگران و زائران ایام نوروز سال جاری در امامزادگان استان قزوین از جمله امامزاده سلطان سید محمد (ع) و امامزاده حسین (ع) شهر قزوین، امامزاده علی‌اصغر (ع) روستای زرآباد الموت شرقی، بقعه آقاسیدعلی شارینی تاکستان، امامزاده اباذر (ع) روستای دربند، امامزاده اسماعیل (ع) فلار الموت غربی و باراجین اسکان داشته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.